Prejsť na obsah

Vo Facebookovom news feede je množstvo informácií, niektoré z nich užívatelia majú radi, niektoré zas nie. Priemerný počet denných príspevkov podľa manažéra Facebooku pre zoraďovanie príspevkov Larsa Backstroma je okolo 1500, avšak v news feede z nich vidíte len okolo 20%. Podľa čoho je teda týchto 20% vybraných?

Sociálna sieť sa pokúsila zodpovedať túto otázku na utorkovej konferencii v kalifornskom Menlo parku. Facebook poznamenal, že chce užívateľom prinášať len tie najzaujímavejšie informácie. Preto systém pridáva každému príspevku skóre a podľa neho ich zoraďuje, od najvyššieho skóre po najnižšie.

Skóre závisí od mnohých faktorov, napríklad v akom vzťahu ste s používateľom, od ktorého príspevok pochádza, počet komentov, počet zdieľaní a počet lajkov, ktoré príspevok dostal. Nedávno ešte systém fungoval tak, že vždy keď ste si refreshli svoj news feed, tak ste hore videli najnovšie príspevky, aj keď mali nižšie skóre. Teraz však sú aj staršie príspevky, ktoré majú vyššie skóre hore vo vašom news feede a nemusíte ich hľadať dole.

Backstrom uviedol, že táto zmena bola zatiaľ aplikovaná len do webového Facebooku, pre mobilné telefóny sa táto zmena ešte len chystá. Štúdia Facebooku uvádza, že po uvedení tohto systému stúpla čítanosť príspevkov o 13% a interakcia vo forme lajkov, komentov alebo zdieľaní stúpla o 5%.

Na všetkých zariadeniach ešte nie je funkčný ani algoritmus, ktorý dáva väčší dôraz na priateľov a prihliada na posledných 50 interakcií užívateľa a podľa nich zobrazuje aj príspevky v news feede. Na záver Backstrom dodal, že nové vyberanie príspevkov pre news feed nemá žiadny vplyv na reklamu, pretože reklama a news feed používajú úplne rozličné systémy.

Čo hovoríte na systém vyberania príspevkov pre váš news feed vy? Napíšte nám pod článkom:)

 

Mashable

Komentáre

Najnovšie