Prejsť na obsah

Vybudovať podnikanie alebo predstaviť nový produkt je ťažké. Jednou z podceňovaných, ale najmenej náročných vecí, ktoré musíte urobiť na začiatku, je vybrať meno. Nájsť najlepšie možné meno je veľmi dôležité – musí dobre znieť, vrývať sa do pamäti a odlišovať sa od konkurencie. A k tomu všetkému ešte musí byť k dispozícii. Aké vlastnosti by meno malo mať?

Stručnosť

Nie je nič horšie, ako zbytočne dlhý názov. Kto si ho má pamätať? Kto ho má písať? A ako sa s ním má marketingovo pracovať? Najlepšie fungujú názvy dlhé maximálne osem znakov.

Slovesný tvar

Googliť, tweetovať alebo skypovať. Čo majú tieto slová spoločné? Vznikli ako slovesá odvodené od názvov firiem. Pokiaľ sa vám niečo podobné podarí, nikto už názov vašej firmy nezabudne.

Žiadne negatívne konotácie

Uistite sa, že názov nemá žiadne neočakávané významy a nezvádza k narážkam. Chvíľka „googlenia“ a kontrola medzi priateľmi odhalí väčšinu potenciálnych problémov. Posledné, čo chcete, je vyvolať názvom firmy negatívne reakcie a zničiť si tým šance na úspech.

Zapamätateľnosť

Chcete názov, ktorý sa jednoducho vyslovuje, pamätá a píše. Otestujte ho na zhruba 20 ľuďoch. Pokiaľ ho rýchlo zabudnú alebo nenapíšu dobre, tak to nie je vaša voľba.

Tématickosť

Meno firmy by sa k nej malo vzťahovať. Pri názve zložených z klasických slov to nie je až také zložité, pokiaľ ale vytvoríte slovo nové, je dobré vytvoriť i krátky príbeh, ktorý vznik mena popíše a vysvetlí. Zároveň by ale meno nemalo obmedzovať budúci rozsah vašich aktivít.

Dostupnosť

Predtým, než si názov zamilujete, zistite si, či je k dispozícii. Je dosť možné, že si celé koliečko vymýšľania názvu zopakujete niekoľkokrát, ale nedá sa nič robiť. Bude s vami po celú dobu existencie firmy.

Aké sú podľa vás najlepšie názvy startupov a firiem? Napíšte nám pod článkom:)

Článok bol pôvodne zverejnený na blogu Helios

Komentáre

Najnovšie