Prejsť na obsah

5 nástrojov nielen pre startupy, vďaka ktorým presne zmeriate účinnosť svojho marketingu

Mali ste niekedy pocit, že úspešné svetové startupy, firmy, mobilné alebo webové aplikácie sú len výsledkom nejakého šťastia? Smola. Je za tým iba veľa práce, analýz, testovania, skúšania, vylepšovania a skúmania správania užívateľov.

Ak sa nimi chcete inšpirovať aj vy pri realizácii svojho nápadu, či budovaní firmy, môžete. Existuje veľa nástrojov (aj zdarma), vďaka ktorým viete sledovať, čo vám funguje a čo nie. Vďaka nasledujúcim nástrojom získate konkrétne dáta, na základe ktorých nebude hádať, ale presne vedieť, čo sa vám oplatí robiť a čo nie.

Google Analytics
Je nástroj zdarma, ktorý vám poskytne takmer všetko, čo budete potrebovať. Jeho používanie je veľmi jednoduché. Stačí vám skopírovať javascript kód na svoj web, a dáta vám budú automaticky nabiehať. Pri tvorbe webu je to jedna z prvých vecí, na ktorú by ste mali pred spustením myslieť. Užitočné je sledovať hlavne to, aké komunikačné kanály vám fungujú najlepšie. Ak by ste, napríklad, propagovali nejakú aplikáciu na Facebooku, v Google vyhľadávaní, cez bannery alebo iným spôsobom, vedeli by ste si presne zistiť, ktorý z týchto kanálov vám funguje najlepšie, a kde má význam ďalej inzerovať.

Google Analytics

Hotjar
Hotjar v sebe kombinuje 7 skvelých nástrojov, pomocou ktorých môžete získať skvelé dáta o správaní návštevníkov vášho webu. A dokonca aj získať potenciálnych užívateľov na testovanie vášho produktuMôžete, napríklad, nahrať obrazovku a kurzor myši, zistiť, na ktoré prvky na webe ľudia klikajú, čo všetko na vašom webe čítajú. Ak máte niekoľko krokový proces, ktorým návštevníci prejdú, kým sa stanú zákazníkmi/užívateľmi, môžete sledovať, v ktorom kroku ľudia najviac odchádzajú a prispôsobiť ho tak. A mnoho iného. Väčšina funkcií je dostupná už vo verzii zdarma. Avšak ste limitovaný počtom dát, ktoré môžete nazbierať. Pre ich zvýšenie je potrebné prejsť na platenú verziu, ktorá začína na 29€/mesiac.

hotjar

Clicky
Nástroj Clicky je zameraný priamo na real time dáta, čiže viete sledovať v konkrétnom momente správanie užívateľov. Preto je užitočný najmä vtedy, keď máte denne vysoké návštevnosti. Verzia zdarma vám umožňuje sledovať denne až 3000 zobrazení stránok s využitím základných funkcií. Prémiové funkcie začínajú od $9,99/mesiac. Môžete, napríklad, sledovať kliknutia na odkazy smerujúce na iné stránky, robiť split testy (testovať účinnosť viacerých verzií). Ak ste fanatik do merania cieľov, Clicky umožňuje nastaviť 30 cieľov, Google Analytics len 20.

clicky

Clicktale
Za každým klikom na vašom webe je človek s nejakým zámerom. A s touto myšlienkou vznikol Clicktale. Môžete s ním vidieť, čo presne robili užívatelia na vašom webe, aké prvky na webe lákali pozornosť, a naopak, aké si ľudia vôbec nevšímali. Za zmienku určite stojí funkcia Conversion Funnel, vďaka ktorej môžete zistiť, ktoré kroky v nákupnom procese ľudí odrádzajú a vymyslieť tak niečo lepšie. Alebo, ktoré polia ľudia zabúdajú vyplniť, dôsledkom čoho sú pri stlačení tlačítka “Potvrdiť” presmerovaný naspäť.

Mouseflow
Tento nástroj môžete mať aj zdarma a platená verzia začína na 24€/mesiac. Zaznamenáva kliky, pohyb myši, scrollovanie. Ak využívate formuláre, ktoré musia užívatelia vyplniť, zmeria vám aj koľko ľudí ich nevyplnilo, aké polia ľudia nechali prázdne a chyby pri vypĺňaní.

Používate alebo poznáte nejaký iný nástroj, ktorý stojí za zmienku? Dajte nám o ňom vedieť dolu do komentárov.

Komentáre

Najnovšie