Prejsť na obsah

4 jednoduché rady šikovnej startupistky, ktoré vám ušetria váš drahocenný čas!

Väčšina zakladateľov startupov alebo šéfov spoločností by sa pravdepodobne zhodla na tom, že čas je najcennejším zdrojom, ktorým disponujeme. To si myslí taktiež Julie Sygiel, zakladateľka a kreatívna riaditeľka startupu Dear Kate.

Dear Kate je startup, ktorý produkuje kvalitnú spodnú bielizeň a športové oblečenie pre ženy. Julie Sygiel je taktiež skautkou americkej národnej rady riaditeľov a spoluzakladateľkou projektu The Lady Project, ktorého cieľom je prepojiť ženy, inšpirovať ich a ukázať im, že „úžasné ženy robia úžasné veci“. Ako však zvláda bojovať s časom pri toľkých aktivitách ? 27 ročná Julie vyštudovala Brownovu univerzitu a v roku 2009 získala titul v odbore chemického inžinierstva. Pre portál Business Insider prezradila Julie 4 jednoduché rady, ako úspornejšie zaobchádzať s časom a stihnúť tak zároveň viac vecí.

Noste univerzálne veci

Môže to znieť zvláštne, ale práve vďaka tomuto triku ušetríte kopu času. Julie vo svojom šatníku uprednostňuje predovšetkým čiernu, sivú alebo modrú farbu. Jednotlivé kúsky v týchto odtieňoch sa  ľahko kombinujú, čo znamená, že už si nemusíte lámať hlavu nad tým čo si oblečiete. Jedinou časťou outfitu, nad ktorou si dá Julie najviac záležať, sú topánky. „Všetky moje tričká a nohavice sú univerzálne a preto vyzerajú dobre pri rôznych príležitostiach.“ Preto sú jej topánky vždy kľúčovým kúskom celého outfitu a dbá na to, aby čo najviac vynikli. Vďaka tomuto triku vie Julie ušetriť mnoho času a  nemusí ho márniť zbytočným premýšľaním. Na základe tohto triku vie Julie získaný čas využiť omnoho produktívnejšie.

Julie Sygiel Dear Kate

Plánujte si schôdzky v dopoludňajších hodinách

„Oveľa jednoduchšie sa mi ráno vstáva, pokiaľ viem, že mám pred sebou stretnutie, ktoré sa uskutoční pri káve. Mám pocit, že som schopná vykonať bežnú rannú rutinu o 20% rýchlejšie, ak mám dohodnuté stretnutie. Užívam si čas, ktorý môžem stráviť s priateľmi alebo obchodnými partnermi (pričom často sa to aj prekrýva). Takto mi deň začína oveľa príjemnejšie a do práce sa dostavím plná energie,“ tvrdí Julie.

Neplánujte si obedné stretnutia

„Milujem efektivitu pri preprave a preto rada plánujem schôdzky na ceste do práce alebo z nej. Ak už raz prídem do kancelárie, trávim v nej väčšinu času a preto sa v nej rada zdržiavam až kým z práce neodídem.“ Obedné stretnutia považuje Julie za stratu času, keďže na väčšinu z nich musí mínať čas cestovaním. Nikdy nestráca čas presunom na iné miesto počas dňa a neopúšťa dôležité projekty kvôli obedným stretnutiam. „Takto cítim väčšiu kontrolu nad svojím pracovným rozvrhom a nemusím sa zaťažovať rôznymi stretnutiami po celom meste uprostred dňa,“ dodáva Julie.

Nastavte si časovač emailovej schránky

Jednou z mojich najobľúbenejších rád od Davida Allena z knihy Getting things done je nastaviť si dvojminútový časovač, behom pozerania vašich mailov. Snažím sa na každý mail odpovedať behom dvoch minút (väčšina z nich vyžaduje aj tak menej času). Maily, ktoré vyžadujú viac času, vynechám,“ hovorí Julie. Tento spôsob jej potom umožňuje sústrediť sa na 2 alebo 3 dôležité maily, ktoré si vyžadujú viac pozornosti a času. Vďaka tomu sa nemusí obávať dlhého zoznamu položiek čakajúcich v jej schránke prijatých správ, pretože na všetky ostatné maily už medzitým už odpovedala.

Ak rovnako ako Julie Sygiel zápasíš s časom, skús tieto jednoduché a šikovné triky vyskúšať a daj vedieť, nakoľko boli prospešné. Držíme palce! :)

 

Komentáre

Najnovšie