Nie je to tak dávno, čo Facebook kúpil startup Instagram, ktorý denno denne používajú mnohí z nás. A postupom času sa stále viac a viac začína zdať, že jeho miliardová akvizícia sa mu začína vyplácať a že nakoniec nebola ani tak prehnane vysoká. Instagram totiž včera oznámil, že dosiahol hranicu 300 miliónov aktívnych užívateľov mesačne, kým v marci 2014 to bolo rovných 200 miliónov.
Tieto čísla znamenajú, že Instagram už s najväčšou pravdepodobnosťou predbehol Twitter, ktorý v októbri 2014 oznámil, že má 284 miliónov aktívnych používateľov. Z toho jasne vyplýva, že rast Instagramu je z tohto hľadiska značne rýchlejší, než rast Twitteru. Kevin Systrom, CEO Instagramu sa vyjadril, že je úžasné sledovať prebiehajúci rast a taktiež vidieť spájanie ľudí a zdieľanie ich vášní, záľub a ciest.
Instagram k vyššie uvedeným číslam dodal, že zavedie niečo podobné ako Facebook, odznaky pravosti pre kontá celebrít a značiek. Taktiež sa pasujú so spamujúcimi účtami, ktoré rušia. Foto aplikácia aktuálne zarába na reklame, s ktorou začala v novembri 2013 a na video reklame, ktorú uvidela pred 2 mesiacmi. Ako Systrom pre The Wall Street Journal dodal, ich rast a úspech je hlavne dielom veľmi blízkeho vzťahu s Facebookom a jeho skúsenostiam, bez neho by im trvalo dostať sa tam, kde aktuálne sú, oveľa dlhšie.