Prvá polovica mája sa niesla v znamení deviateho ročníka obľúbeného Pioneers festivalu. Vo viedenskom paláci Hofburg každoročne nemohla chýbať ani súťaž Pioneers Challenge, v ktorej sa z výhry tentokrát tešil izraelský startup Storyball.
Storyball zvíťazil spomedzi 50 súťažiach s inteligentnou hračkou, ktorej cieľom je odlákať deti od obrazoviek, aby sa hrali so skutočnými hračkami, bez toho, aby sa pozerali na obrazovky.
Jednou z hlavných cien bol networkingový výlet do Silicon Valley, kde sa víťazi stretnú s najvplyvnejšími ľudmi z kalifornského tech hubu, ako aj členstvo v Talent Garden Flex.
CPO ( chief product officer) Storyball je Meir Biron, ktorý spomedzi 8 finalistov, ktorí sa prebojovali na finálové pódium, vynikal nielen svojou bradou, ale aj výraznými žltými ponožkami. A ako jediný z finalistov priniesol svoj produkt aj na pódium – a v istom momente hraciu loptičku hodil smerom k porote.
Ne(očakávané) víťazstvo
Storyball sa zaradil k favoritom pravdepodobne aj vďaka komerčnému potenciálu produktu a zaujme zrejme najme rodičov, ktorí hľadajú spôsob ako odtrhnúť svoje deti od obrazoviek a monitorov. Môže ísť naozaj o inovatívny prínos v tomto odvetví.
„Dúfam, že sme tu zanechali posolstvo/odkaz, že technológie nám môžu slúžiť aj iným spôsobom, a to, že rodičia nemusia byť odkázaní na obrazovky,“ povedal Biron. „Veríme, že uvidíme viac skúseností vychádzajúcich z reálneho života, nielen z digitálnych rozhraní.“
„Myslím si, že ľudia chcú vidieť ako sa vďaka technológiám viac angažovať a prežívať, ako len pasívne konzumovať. Nie je to len o tom, ako veci robíte, ale aj s akým zámerom.“
Kvalita tohtoročných finalistov bolo niečo, čo pozitívne zasiahlo aj samotného víťaza.
„Vôbec nezávidím porote, musel to byť pre nich ťažký výber. Všetci finalisti pracujú na niečom, čo môže skutočne priniesť revolúciu. Je poctou byť vybraným spomedzi všetkých súťažiacich, myslím, že si to všetci zaslúžia rovnako.“
Medzi ďalších finalistov patrili: SolCold (Powering a Sustainable World), Auquan (Digital Economics), ONO (Moving the World), Oxford Cellentech (Augmenting Nature), contextflow (Living Long & Healthy) a ZAPIENS (Working Smarter). Posledný z finalistov COZYO (The Good Life), bol kvalifikovaný cez divokú kartu, ktorú volilo samotné publikum.
V tomto ročníku bolo prihlásených 1209 startupov, z ktorých 500 získalo voľné vstupy. Spomedzi nich bolo vybraných 50 mladých firiem, ktoré mali možnosť predstaviť a odprezentovať ich startup.
9. ročník obľúbeného festivalu plného inovácií navštívilo viac ako 2500 inovátorov, 550 startupov a množstvo špičkových spíkrov z celého sveta v tohtoročnej téme – Walk the Talks.
Zdroj: pioneers.io