Nie je to tak dávno, čo mnohí žasli nad tým, ako mohol CEO startupu SnapChat Even Spiegal odmietnuť ponuku na odkúpenie jeho startupu od Marka Zuckerberga vo výške 3 miliardy dolárov. Od novembra 2013 však už prešiel nejaký čas, Facebook medzitým vyrobil SnapChatu aj konkurenciu s názvom Slingshot, ktorú spustil v júni 2014.
Dôvodom možného zvýšenia hodnoty SnapChatu na 10 miliárd dolárov je podľa agentúry Bloomberg záujem čínskeho B2B e-commerce giganta Alibaba o investíciu v doposiaľ nešpecifikovanej výške. Ak by sa tak stalo, Snapchat by sa pridal k malej skupine technologických startupov, ktorých hodnota sa odhaduje v 11 ciferných číslach. Medzi ne patrí napríklad Airbnb a Dropbox s hodnotou 10 miliárd dolárov alebo Uber, ktorý po poslednej investícii vo výške 1,2 miliardy dolárov má hodnotu dokonca na úrovni 17 miliárd dolárov.
Záujem Alibaby nie je moc prekvapujúci, keďže SnapChatu stále stúpajú čísla, aktuálne jeho užívatelia za deň pošlú viac ako 700 miliónov snapov, teda fotiek, ktoré po pár sekundách zmiznú. Za zámerom tohto čínskeho giganta je však okrem ďalšej investície do sociálneho média (Alibaba investovala aj do najväčšej čínskej mikroblogovacej platformy Sina Weibo a do startupu Tango, ktorý je nástrojom na posielanie správ a telefonovanie) zrejme aj záujem o budovanie pozície v USA, kde sa tento rok chystá na vstup na New Yorskú burzu a podľa predbežných informácií by mohla dosiahnuť najvyššie IPO v histórii. To potvrdzuje aj investícia vo výške 250 miliónov dolárov do prepravného startupu Lyft z októbra 2013. Ak sa investícia naozaj uskutoční, na Startupers.sk sa to určite dozviete! :)