Známy stredoeurópsky investičný fond Credo Ventures uzavrel svoj nový druhý fond Credo 2. V ňom takmer zdvojnásobil doterajšiu sumu, ktorú mal k dispozícií na investície do startupov. V prvom fonde založenom v roku 2010 to bolo 18 miliónov €, v druhom je to až 34 miliónov €. Prvý fond Credo Ventures s označením Credo 1 má za sebou 16 investícií do stredoeurópskych startupov s globálnym potenciálom. Credo zvykne investovať spolu aj s inými fondmi, medzi ktoré patria napríklad Seedcamp, TechStars, Index, Arts Alliance, hub:raum, Atlas, Flybridge alebo Baseline.
Je dôležité poznamenať, že Credo Ventures na rozdiel od väčšiny fondov v strednej Európe investuje iba peniaze súkromných investorov a nie peniaze z európskych fondov. Do dnešného dňa má Credo za sebou 4 exity spoločností, z nich najúspešnejším je určite predaj startupu Cognitive Security spoločnosti Cisco. Ďalšími startupmi, ktoré Credo Ventures predalo sú Klick2Contact, Intellitix a Beepl. Jediným slovenským startupom v portfóliu Creda je Excalibur. Viac o aktivitách a výsledkoch Credo Ventures povedal aj jeho partner Andrej Kiska na nedávnej prednáške v The Spot, ktorú si môžete pozrieť na Startupers.sk v článku venovanému tomuto eventu.
Ako pre portál TechCrunch uviedol ďalší partner Creda Ondřej Bartoš, ich nový fond Credo 2 už pracuje na dvoch nových investíciách, ktoré by mali v nasledujúcich týždňoch oznámiť. Celkovo podľa Bartoša predpokladajú do konca roka 2015 4-5 investícií v novom fonde a taktiež objem fondu by sa mal zvýšiť na 40 miliónov €. V Credo 2 sa budú sústrediť hlavne na stredoeurópske startupy v počiatočných fázach, do ktorých budú investovať od 50 tisíc až do 6 miliónov €. Ako na záver Ondřej Bartoš dodal, zaujíma ich všetko z technologickej oblasti, budú inklinovať hlavne k B2B startupom a najväčší záujem majú o startupy z oblastí, kde už majú predošlé skúsenosti, teda bezpečnosť, AI, developerské nástroje alebo všetko čo sa týka videa. A my dúfame, že Credo 2 nezabudne zainvestovať aj do slovenských startupov! :)
Fotografie: idnes.cz, etrend.sk, techcrunch.com