Množstvo úspešných projektov rozbehnú ľudia, ktorí pracovali vo veľkej spoločnosti, kde našli priestor na podnikanie, ktorý daná spoločnosť nevyužíva a preto si povedali, že to vyskúšajú a možno z toho bude úspešný biznis. Presne toto je aj prípad slovenského startupu Boataround, ktorý sídli v bratislavskom Impact HUBe, kde ich pre impacťácky blog vyspovedala Baška Klimek.
Janka Benedeková začínala v Bookingu ako hotels coordinator vo Viedni. Postupne sa vďaka svojmu drive-u prepracovala rôznymi pozíciami aj krajinami. Dotiahla to až na senior account managera v Thajsku. Pavel Pribiš mal zase v Bookingu na starosti maďarský trh. Obaja boli pri začiatkoch slovenského tímu a rozvíjali lokálne podmienky pre tento medzinárodný rezervačný systém. No popri svojej práci si pomaly začali uvedomovať nedokonalosť a zároveň skvelú príležitosť vo svete turistického prenájmu lodí.
Skúsenosti z nadnárodnej spoločnosti sa rozhodli zúročiť a pustili sa do vlastnej online platformy Boataround. Atraktívne destinácie, reálne ceny, aktuálna obsadenosť a profesionálny servis. To sú piliere, na ktorom stavajú svoj startup. Možno si poviete, že to nie je nič priekopnícke. Nie je. No nastaviť a následne dodržať takúto koncpeciu vie len skúsený hráč. Boataround.com je jednoduchý spôsob ako si zarezervovať loď pre svoju dovolenku online. Momentálne si môžeš vybrať z lodí v Chorvátsku, postupne by mali pribúdať ďalšie destinácie. Svoju službu spustili v týchto dňoch, takže vyskúšať ju a dať feedback členom bratislavského Impact HUBu môžete aj vy.
Najväčším neduhom obdobných systémov je ich neaktuálnosť. Ceny sú orientačné, dostupnosť nejednoznačná. Ak si chcete s partiou vyraziť na dovolenku a do svojho programu začleniť aj plavbu loďou, stojí vás to nemalé úsilie dopracovať sa k rovnakej lodi, akú ste si “vyklikali” a našli v katalógoch. Emailovačky, telefonovačky a tŕpnutie, či predsa len dostanete to, čo ste chceli. Tento proces napomáha vzniku nových multi-kulturálnych priateľstiev, veď toľko nevolávate ani rodine. A asi preto sa zatiaľ nik nesnažil zabehnuté veci na špecifickom trhu meniť.
Janka a Pavel, zvyknutí na top management a customer service, sa nedokázali zmieriť s týmto systémom. Veď by to mohlo ísť tak jednoducho a kvalitne… Zamerali sa na vzťahy s lodnými chartrami, s ktorými na priamo komunikujú a majú aktuálne informácie. Na druhú stranu poskytujú svojim zákazníkom maximálny klientsky servis. Celou rezerváciou vás radi prevedú. Pri ich službách viete, čo si kupujete a čo za danú cenu dostanete. Žiadne skryté poplatky či nečakané potrebné príplatky. Ich hlavnou náplňou práce je teda dobrý sales a práca s ľudmi.
Od predstavy o kvalitnej službe k jej poskytnutiu je naozaj dlhá cesta. Tou si Janka a Pavel práve kráčajú. Vďaka skúsenostiam navrhli štruktúru a logistiku rezervačného systému, nastavili pravidlá a podmienky rezervácií, spustili web a rezervačný systém, podpísali prvé zmluvy s lodnými chartrami, dostávajú prvé objednávky. Vyskúšajte si ich služby a dajte im feedback či cennú radu. Najradšej budú, ak sa im podarí splniť vašu predstavu a nájsť pre vás a váš rozpočet tú ideálnu loď. Po otestovaní služby v Chorvátsku sa chcú so svojím Boataround.com doplaviť aj do vôd Talianska, Grécka, Turecka či Španielska.
A čo je podľa Janky a Pavla na rozbiehaní vlastného biznisu najťažšie? “Sústrediť sa na to, čo naozaj dáva z dlhodobého hľadiska zmysel a nebáť sa nedokonalých riešení”. Inak povedané, neodkladať zbytočne štart a dať svetu otestovať svoj nápad, aj keď sú na ňom možné rôzne vylepšenia. Poskytnúť 100% support a vychytať nezrovnalosti v čase – veď kto je najlepším testerom, keď nie samotný klient? Boataround nájdete v bratislavskom Impact HUBe, sídlia vo FIX DESK zóne. V nej si môžete uchmatnúť svoje miesto aj vy. Všetko potrebné nájdete na http://impacthub.sk/coworking. Boataroundu držíme palce na ich ceste a už teraz sa tešíme, kedy si ich aj my v Startupers.sk otestujeme! :)