Už desaťročia si drží podnikateľ Richard Branson čaro, ktoré využíva vo svojom biznise. Dalo by sa to nazvať aj aurou, ktorá ho robí špeciálne inšpiratívnym pre mladých začínajúcich podnikateľov.
“Väčšina mladých ľudí s dobrými nápadmi zistí, že 99% ľudí im dá akýkoľvek dôvod, prečo už bol ich nápad spravený skôr alebo prečo je to zlý nápad alebo im proste klame do očí,” povedal Branson prezidentovi a šéf editorovi magazínu Inc. Ericovi Schurenbergovi počas ich exkluzívneho interview. “Nakoniec si však budete musieť povedať, ‘kašlem na to, spravím to!’”
Ako ďalej uvádza Inc., keď mal Branson 15 rokov bol vylúčený zo školy, čo využil na naštartovanie svojho prvého biznisu, časopisu pre mladých aktivistov nazvaný Student.
O štyri roky neskôr v roku 1970 Richard Branson začal s poštovým predajom hudobných platní. V roku 1971 si otvoril svoj prvý obchod s platňami. Čas na otvorenie nahrávacieho štúdia nadišiel v roku 1972. Rok 1973 bol začiatkom Bransonovho hudobného vydavateľstva. Dodnes globálne známa značka Virgin bola na svete a to Branson ešte nemal ani 24 rokov.
Dnes je spoločnosť Virgin váženým globálnym konglomerátom, ktorý zahŕňa zhruba 350 dcérskych spoločností. Aktivity spoločnosti sa zameriavajú hlavne na zábavný priemysel, cestovanie a mobilné odvetvie.
Nie všetky Bransonové nápady však dopadli dobre. Vesmírna Virgin Galactic, aerolínky Virgin Airilines alebo operátor Virgin Mobile sú Bransonovými vlajkovými loďami, ale počuli ste napríklad o neúspešnej konkurencii Coca Coly v 90. rokoch s názvom Virgin Cola? S veľkým riskom prichádzajú často aj veľké a verejne známe pády. Bransonov návod na úspech však znie: byť odhodlaný, aj keď pád vyzerá byť nevyhnutnosťou.
“Ak máte dostatok odhodlania je to skôr o tom, že uspejete vďaka tomu, čo ste sa naučili v momentoch, kedy ste neuspeli“, hovorí Branson. Z toho vyplýva fakt, ktorý by si mali zobrať k srdcu všetci začínajúci podnikatelia – “najdôležitejšie po neúspechu je nevzdať sa!” :)