Prejsť na obsah

Zrejme existuje len veľmi málo študentov, ktorí nemajú v súčasnej dobe smartfóny. To vedia aj tvorcovia aplikácie Wigo, ktorú chce momentálne veľmi veľa študentov. Tí všetci chcú totižto vedieť, kde sa nachádzajú ich spolužiaci, kde môžu stretnúť svojich kamarátov, na ktorú párty dnes pôjdu. Vlastne všetko, čo budú dnes alebo v najbližšom období robiť.

Predstavte si klasický „facebookový hlad náš každodenný“ a hneď viete, prečo túto aplikáciu musia všetci študenti mať. Avšak to, čo ju robí ešte horúcejšou, je tzv. „waiting list“. Študenti si ju totiž nemôžu stiahnuť lacným jednoduchým spôsobom. To, čo musia, je chcieť (ale naozaj veľmi chcieť) získať informácie o stovkách až tisícoch spolužiakoch a presvedčiť ich, aby sa pridali na čakaciu listinu aj oni. Až po dosiahnutí potrebného počtu ľudí sa Wigo odomkne novej škole.

WIGO

Ako sa vyjadril jeden z founderov Ben Kaplan: „Ľudia zvyknú hovorievať, že Wigo sa podobá aplikácii Yik Yak, avšak jediné, čo máme s nimi spoločné, je že vysokoškoláci chcú používať naše aplikácie“ a pokračuje: „myšlienka Wiga je byť Linkedin-om vysokých škôl. Práve to má sieťový efekt.“

Wigo má aj vlastných školských veľvyslancov-zástupcov uskutočňujúcich nábor na registráciu ostatných až do chvíle, kedy škola narazí na magické číslo k odomknutiu – 5% študentov. Myšlienka čakacej listiny je jednoducho geniálna. Aplikácia Wigo je voľne dostupná iba od septembra 2014, bola však už žiadaná a sťahovaná vo viac ako 1200 školských campusoch, a aktuálne beží na 73 školách a má viac ako 100.000 aktívnych používateľov.

To, že tento nápad má potenciál si okrem študentov myslia aj investori. Wigo v úvodnom investičnom venture kapitálovom kole získal 1,4 milióna dolárov, čím sa jeho aktuálna hodnota zvýšila na 14 miliónov dolárov. Takto dobre to vyzerá i napriek tomu, že aplikácia doteraz neeviduje žiadne príjmy; dokonca nemá ani vlastný obchodný model. Startup to však chce vyriešiť cez zľavy a služby spoločností, ktoré by mohli mať taktiež nejaký prínos z návštev alebo využívania študentmi.

WIGO

WIGO Co-founderi Giuliano Giacaglia a Ben Kaplan

Celý nápad vznikol pred 2 rokmi, kedy si zakladateľ Ben Kaplan uvedomil, že ľudia trávia nehorázne veľa času plánovaním a dohadovaním „kam do mesta“ každý štvrtok, piatok i sobotu. Zbesilé smskovanie a občasné vytvorenie udalosti na facebooku, aby sa vedelo kedy, s kým a kde, bol zdĺhavý proces.

Program vypustil na svojej škole v januári 2014 a 3 týždne na to ju používala polovica študentov. Tí si žiadali zo školskej siete vytvoriť aplikáciu. Pôvodný názov bol Holly Cross, neskôr sa vyformoval na Who Is Goin Out (WIGO).

Spoločnosť má 5 zamestnancov vo veku 19-20 rokov, pričom štyria z nich kvôli Wigo nechali školu. Za aplikáciou hrdo stoja i nie málo známe mená; zakladateľ Kayaku Paul English, prvý facebookový predajca Kevin Colleran či spoluzakladatelia Tinderu  Sean Rad Justin Mateen.

Sme zvedaví, kedy príde či už WIGO alebo nejaký podobný projekt aj na Slovensko. Študenti, privítali by ste niečo takéto? :)

Entrepreneur

Komentáre

Najnovšie