Podnikanie nie je prechádzka ružovým sadom. Firiem vzniká viac ako húb po daždi a väčšina z nich aj tak zmizne. Väčšina v tomto prípade znamená viac ako 75 %. Okrem konkurenčného boja,očakávaní odlišných od reality alebo skrátka iba smoly vedú k rýchlej úmrtnosti ohromného množstva firiem aj notoricky sa opakujúce chyby, ku ktorým má sklony drvivá väčšina podnikateľov. Poďme sa pozrieť na príklady tých najčastejších omylov, ktorým je ťažké sa vyhnúť.
Prečo na to ísť jednoducho…
Pri štarte vášho podnikania stál nápad a predstava, ako ho zhruba uskutočniť. Vo väčšine prípadov sa ale výsledok prvotnému nápadu priveľmi nepodobá a svojím rozsahom a zložitosťou je úplne niekde inde. Snažte sa na začiatku držať plánu a možno sa tým vyhnete účasti na oných smutných 75 %.
S trpezlivosťou…nikam nedôjdeš
Mnoho podnikateľov vlastne nikdy nezačalo svoj produkt ponúkať zákazníkom. Vylepšovali, menili a dolaďovali a čakali na ten najlepší moment tak dlho, až sa objavil niekto iný a vyfúkol im ho. Dajte si preto pozor, aby aj vám neušiel vlak. Nikto nikdy neprišiel s dokonalým produktom na prvýkrát.
Keď pre stromy nie je vidieť les
Každý to občas zažíva. Sústredenie sa na jeden detail pripraví človeka o nadhľad. Keď sa vám to stane pri plánovaní oslavy alebo designovaní bytu, tak vás to stojí čas a nejaké peniaze. Ale ak sa tomu nevyhnete v podnikaní, môže vás to stáť celý biznis. Občas je proste lepšie nechať veci tak a pozrieť sa na ne globálne.
Láska na prvý pohľad…
Nič nesmie trvať pridlho, ale nerobte predčasné závery. Potrebujete nového zamestnanca? Nenajímajte ihneď prvého, na ktorého naďabíte, ale radšej si v kľude vyberte z desiatich uchádzačov a rozhodnite sa medzi nimi s rozvahou. To platí aj v prípade investorov, partnerov a podobne.
Hlavou stenu neprerazíš…
Nemusíte mať vždy pravdu, nemusíte všetkých presviedčať a už vôbec nemusia všetci so všetkými súhlasiť. Snažte sa pracovať so svojimi nápadmi, radami kolegov a spätnou väzbou od zákazníkov. Len kombináciou týchto informácií sa vyhnete tunelovému videniu sveta a tiež situácii, keď pôjdete na trh s produktom, ktorý proste nikto nechce.
Článok bol pôvodne uverejnený na blogu Helios