Prejsť na obsah

Michal Truban: Ako sme zdvojnásobili počet platiacich zákazníkov

Najnovší blogový počin slovenského startupového guru Michala Trubana by si nemal určite nikto nechať ujsť. Popisuje v ňom totiž vlastné skúsenosti a problémy, ktorým sa väčšina startupov nevyhne. Michal má tú výhodu, že môže sledovať viacero svojich startupov naraz a využívať reálne výstupy z jedného aj pri ostatných. A áno, osobná starostlivosť je jedno z najdôležitejších pravidiel podnikania! Nech sa páči, vrhnite sa na blog Michala Trubana v originálnom znení, tak, ako bol zverejnený na jeho blogu.

Vdaka www.blackslide.com mam moznost vidiet ako rozne firmy a startupy riesia svoje problemy. Ked vidim ako sa nieco podarilo v jednom znich, poinformujem aj dalsie teamy. Takto spolu rastieme ovela rychlejsie a efektivnejsie. Jeden z objavov je taky ucinny a pritom jednoduchy, ze som sa rozhodol on podelit so vsetkymi.

inline

Kazdy poriadny startup alebo webovy podnikatel riesi ako jednu z priorit KONVERZIU. Inac tomu nebolo ani v Nicereply.com. Odjakziva sme sa ju snazili tunovat.

Ku koncu roka 2013 si chalani povedali, ze to stale nie je dost, a chceli ju este vylepsit. Cca 1-2 mesiaca se venovali tuningu, cez Inspectlet.com pozerali ako sa ludia spravaju na webke, kde zamrznu, kde odchadzaju atd.. Potom vsetky tieto problemy odstranovali, vylepsovali. Az sa upravy dali online. A potom sa to stalo.

Nasa konverzia z vytvoreneho konta na platiaceho zakaznika:

september – oktober 2013: >20%

– nasadil sa novy wizard a novy postup na ktorom sa robilo cca 2 mesiace

november:  >11% (takmer o 50% menej)

– v polke decembra vsetci rozcarovane pozerame na vysledok. Nieco sme robili 2 mesiace a este sme to cele zhorsili? Ako je to mozne? Co sa zmenilo?

Nastastie sme po kratkej debatke nato prisli.

december:  > 17%
januar – februar: >20% a stale rastie

Teraz urcite vsetkych zaujima, co bola ta carovna vec. Vdaka ktorej mozete mat o 100% menej alebo viac platiacich zakaznikov.

Este vas trosku ponatahujem :). Rovnaku chybu sme robili aj pri inhiro.com a vdaka mojmu mentorovaniu viem, ze tuto istu chybu robi 90% startupov.
Bola to tato zazracna vec:

Potom ako sa nasadil novy wizard Viktor (CEO Nicereply.com) prestal pisat kazdemu novo signupnutemu klientovi (co predtym robil). Ci mu moze nejako pomoct, ci chape produkt, ci si ho vie integrovat. Ked nemal ratingy, tak mu odporucil ako to spravit aby ich mal atd..

Ihned ako sme si to uvedomili, okamzite zacal pisat znova vsetkym klientom a konverzie sa vratili spat a stale rastu.

Z toho vyplyva, ze ked sa budete snazit manualne pomoct kazdemu novemu zakaznikovi aby lepsie pochopil vas produkt, pocet platiacich sa ZDVOJNASOBI.

Az potom spatne som si uvedomil, ty wole. Ved to je jeden zo zakladov lean startupu. Ved to vsetko vieme a napriek tomu sme sa snazili veci skalovat a upravovat automaticky namiesto toho, aby sme to najskor rucne vsetko riesili s klientami, pomahali im a neboli mudri za nich.

Verte mi, ze osobna starostlivost o ludi, co skusaju vas produkt je najlepsia investicia aku mozete spravit.

Najdite si nato cas. Nielen ze budete mat viac platiacich zakaznikov, ale z poznatkov ktore pri tomto procese ziskate by mali vychadzat vsetky feauture, upgrady a smerovanie vasej firmy.

NEZABUDAJTE PRE KOHO TO ROBITE. A BEZ TOHO ABY STE S NIMI PRIAMO KOMUNIKOVALI A POMAHALI IM, NEBUDETE VEDIET CO ICH PRESNE TRAPI.

Drzim palce.

Komentáre

Najnovšie