Získať, zaškoliť a následne udržať kvalitných zamestnancov je po pandémii ešte náročnejšie.
BRATISLAVA 27. januára (SITA) – Aj kľúčové bratislavské letisko tvrdo zasiahla kríza spôsobená koronavírusom. A najať nových ľudí je zdĺhavý a náročný proces.
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave tak má v súčasnosti o takmer pätinu menej zamestnancov ako v období pred pandémiou koronavírusu.
Ich počet sa podľa letiskovej spoločnosti odvtedy znížil zo 631 na aktuálnych 523 osôb. Súviselo to s výraznými obmedzeniami leteckej dopravy a prepadom množstva cestujúcich v rokoch 2020 a 2021.
Vlani ich letisko vybavilo medziročne takmer trojnásobne viac, vyše 1,4 milióna, čo je stále približne o 40 percent menej ako v rokoch 2018 a 2019, kedy bránami najväčšieho slovenského letiska prešlo rekordných 2,3 milióna pasažierov.
„Po pandémii nám chýbali najmä pracovníci na zabezpečenie bezpečnostnej kontroly cestujúcich, check-in agenti, nakladači batožín, pracovníci pozemnej obsluhy lietadiel," uviedla pre agentúru SITA špecialistka pre vzťahy s verejnosťou na bratislavskom letisku Veronika Tóthová (Hauswaldová).
Podľa nej získanie plnohodnotných pracovníkov trvá určitý čas, nových ľudí je potrebné odborne zaškoliť. „Každý musí prejsť bezpečnostnou previerkou, ktorá trvá aj niekoľko mesiacov. Bezpečnostnú previerku vykonáva Dopravný úrad," priblížila komunikačná zástupkyňa letiska.
Minuloročnú letnú sezónu letisko umožnilo aj brigádu pre študentov, pre ktorých je to často dobrá skúsenosť. Momentálne analyzujú personálne požiadavky na rok 2023 vzhľadom na výsledky a tiež po skúsenosti s vlaňajšou letnou sezónou.
„Aktuálne prebiehajú kolektívne rokovania k uzavretiu zmluvy s odborovými organizáciami," dodala k pracovným a mzdovým podmienkam zamestnancov Tóthová (Hauswaldová).