Prejsť na obsah

Facebook si našiel ďalší zdroj príjmov, reklama sa bude zrejme zobrazovať už aj v Messengeri

Facebook prichádza s veľmi dôležitou správou pre každého marketéra, podnikateľa či startupistu. V kuloároch koluje správa o prípravách monetizácie jedného z najpoužívanejších komunikačných platforiem na svete Facebook Messenger. Napriek tomu, že v súčasnosti je formát reklám nejasný, Facebook plánuje spustiť reklamy už v druhom kvartáli tohto roka.

Na portáloch TechCrunch či Business Insider sa objavili správy o tom, že reklamy by na nás onedlho mohli striehnuť už aj z komunikačnej platformy Facebook Messenger. Firmy podľa všetkého budú môcť zasielať svojim potenciálnym zákazníkom reklamy vo forme správ. Nemusíte sa však strachovať, Facebook údajne nedovolí posielať súkromné správy užívateľom len preto, lebo majú „lajknutú“ facebook stránku danej značky. Podľa aktuálnych informácií by malo byť možné odosielať súkromné reklamné správy len tým užívateľom, ktorí dobrovoľne začali konverzáciu so spoločnosťou. Toto opatrenie by malo zamedziť spamovému potenciálu a iným nepríjemnostiam. Facebook sa pre portál TechCrunch vyjadril: „Nechceme komentovať žiadne fámy a špekulácie. Naším cieľom je vytvoriť kvalitný produkt pre viac ako 800 miliónov ľudí po celom svete, vrátane ľudí, pre ktorých sú takéto správy nežiadúce.“ Trochu si však táto správa protirečí s tvrdením zakladateľa Facebooku Marka Zuckerberga, ktorý po 19 miliardovej akvizícii WhatsAppu v roku 2014 vyhlásil: „Osobne si nemyslím, že pridanie reklám do messengerov je tá správna cesta k monetizácii.“

facebook-business-messages

 Messenger je jedným z najpopulárnejších a najpoužívanejších produktov Facebooku. Napriek faktu, že ho mesačne využíva približne 800 miliónov užívateľov, nikdy sa ho v najväčšej sociálnej sieti sveta nepokúsili priamo monetizovať. Facebook však začal pomaly ale iste komunikovať so spoločnosťami o súkromnej komunikácii s užívateľmi už v roku 2011. Odvtedy bolo umožnené používateľom zasielať správy facebook stránkam, ktorým bolo umožnené užívateľom spätne odpovedať. Pôvodne bol tento koncept navrhnutý na odstránenie požiadaviek zákazníkov na facebook stránkach spoločností, kde ich mohli vidieť všetci užívatelia. Nechajme sa teda prekvapiť, ako reklamy v Messengeri budú vyzerať v praxi :)

Komentáre

Najnovšie