Dva mesiace potom, čo Facebook spustil hashtagy sa dala sociálna sieť na testovanie ďalšej funkcie populárnej na Twitteri trending topics alebo po slovensky trendy (aktuálne) témy. Portál AllThingsD uviedol, že Facebook začal v stredu experimentovať so svojou vlastnou verziou trending topics.
Dnes sme odštartovali malý test zobrazovania trending topics na Facebooku, oznámil hovorca Facebooku. Momentálne je táto funkcia dostupná len pre malé percento užívateľov v USA, ktorí používajú mobilnú stránku Facebooku (m.facebook.com) a je stále len v skorej fáze vývoja.
Tí užívatelia, ktorí sú súčasťou testovacej skupiny uvidia v news feede na svojich mobilných zariadeniach riadky, ktoré budú zahŕňať jedno alebo viac trendy kľúčových slov (napríklad Shark Week). Ak na tento riadok kliknú, uvidia príspevky od iných užívateľov, vrátane tých, s ktorými nie sú priamo prepojení, ale ktorí vo svojich príspevkoch spomenuli rovnaké kľúčové slovo alebo slová.
Facebook si požičal už niekoľko funkcionalít z Twitteru, napríklad označovanie @, overovanie kont alebo možnosť nasledovať známych a vplyvných ľudí. Uvedením hashtagov a teraz trending topics sa Facebook zdá sa snaží výraznejšie zasiahnuť do aktuálnych diskusií, od čoho očakáva zvýšenie aktivity užívateľov a samozrejme aj nárast príjmov z reklamy.
Využívate trending topics na Twitteri? Myslíte si, že je to dobrý krok Facebooku? Vyjadrite sa pod článkom:)