Celý tento týždeň sa viacmenej nesie v znamení vizionára Elona Muska a jeho spoločnosti Tesla Motors. Najnovšie Musk na stredajšej konferencii oznámil nový program, ktorý by mal ešte zvýšiť už aj tak slušné predaje Modelu S a predobjednávky na nový Model X. Nesie názov Tesla referenčný program a spoločnosť Tesla bude dávať za každého nového zákazníka rovných 1000 dolárov.
Tento program má však viacero podmienok. Najdôležitejšou je, že človek, ktorý má o tieto peniaze záujem musí byť majiteľom Tesly. Ak spĺňa túto podmienku, stačí už len nájsť niekoho, kto má záujem si kúpiť Teslu alebo koho presvedčí aby si taktiež kúpil Teslu. V tomto prípade získa okrem účastníka referenčného programu rovnakú sumu aj kupujúci vo forme zľavy na samotné auto. Tesla o programe informuje v týchto dňoch majiteľov modelov S alebo Roadster formou emailov od samotného šéfa spoločnosti Elona Muska.
V e-maile Musk vysvetľuje, že Tesly sa predávajú hlavne dvoma spôsobmi. Rozprávaním o nich a predajom v značkových predajniach Tesla. Pri druhom spôsobe však náklady na predaj jedného auta predstavujú približne 2000 dolárov. Ako Musk ďalej píše, netuší, či táto aktivita bude mať nejaký vplyv na samotný predaj a jeho cenu. Ak nie, bude to podľa neho aspoň zaujímavý experiment. Tesla sa borí aj v USA s neustálymi problémami týkajúcimi sa legislatívy predaja. Bojujú aj s neprestávajúcimi atakmi a prekážkami od rôznych automobilových asociácií. V niektorých štátoch v USA nemôže mať dokonca Tesla Motors ani svoje predajne.
Tesla referenčný program potrvá odteraz až do konca októbra 2015. Okrem spomínanej odmeny 1000 dolárov však prinesie aj ďalšie odmeny. Ako ďalej uvádza Business Insider, človek čo prinesie 5 nových klientov dostane návštevu gigantickej továrne na batérie Tesla v Nevade. Tí čo ich prinesú 10 dostanú právo na kúpu limitovanej edície nového Modelu X s označením Founders Series. A prvý človek, ktorý prinesie 10 nových majiteľov Tesiel, získa nový Model X v približnej cene 50 000 – 60 000 dolárov úplne zdarma.
Novým referenčným programom chce Musk s najväčšou pravdepodobnosťou zvýšiť predaje Tesla Motors aj kvôli cieľu predaja na rok 2015, ktorý stanovil na začiatku roka na 55 000 kusov elektromobilov. V polovici tohto roka však boli v Tesle ešte ani nie v polovici tohto cieľa. Podariť by sa im to však mohlo aj vďaka nedávne predstavenému pekelnému Ludicrous módu, vďaka ktorému dokáže vrcholná Tesla za necelých 120 000 dolárov zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,8 sekundy, čím poráža aj mnohé, niekoľkonásobne drahšie, superšportové autá. Každopádne, Elon Musk zaručene vie, čo robí! :)