Google včera nakupoval. Aj keď možno pre mnohých ľudí netradične. Kúpil totiž americký startup Nest, ktorý sa zameriava na domácnosti prostredníctvom inteligentných termostatov a detektorov. Samozrejme všetko je to pekne pripojené na internet a koľko je u vás v byte stupňov viete zistiť aj z druhej strany zemegule.
Pre mnohých nezmyselná investícia a ešte k tomu za sumu 3,2 miliardy dolárov. V hotovosti! Po 12 miliardovom nákupe Motoroly ide o druhý najväčší nákup Google. Aj to svedčí o tom, ako je pre nich táto oblasť dôležitá. Ale prečo sú pre svetového internetového giganta dôležité termostaty a detektory? Nie je to preto aby vedeli, v ktorej ste izbe a podľa toho na vás cielili reklamu:)
Nest totiž skvelé zapadá do vízie šéfa Google Laryho Pagea, pretože rovnako ako Google používa komplexnú technológiu na každodenné riešenie problémov ľudí. A v rýchlo rozvíjajúcej sa oblasti domácností pripojených na internet a ovládaných prostredníctvom neho si Google vydobyl výhodnú pozíciu. Navyše Google sa pri Neste pohyboval od jeho začiatku, keďže investičný fond Google Ventures do tohto startupu investoval pri každej príležitosti.
Po nedávnom pre mnohých neuveriteľnom odmietnutí 3 miliardovej ponuky Facebooku na kúpu startupu Snapchat, ktorý je hodnotený na 4 miliardy dolárov tak už ďalší trojmiliardový obchod vyšiel, aj keď Nest bol hodnotený na 2 miliardy dolárov a dostal až 3,2 miliardy. Jeho zakladateľ Tony Fadell tak už môže ísť do predčasného dôchodku, keďže zhruba milión termostatov a detektorov, ktoré tento startup doteraz predal majú po prepočítaní kúpnou cenou hodnotu viac ako 3000 dolárov za kus, aj keď sa predávajú za zhruba 250 dolárov:)
Aj keď mnohí krútia hlavami, presne toto Google chcel. Pretože ako Page hovorí, Google neni výhľadávač. Nie je to predajca reklamy. Je to spoločnosť, ktorá sa pokúša pomocou masy peňazí a hlbokej technickej expertízy vyrobiť produkty, ktorá budú jedného dňa používať miliardy ľudí. Smartfóny. Samo jazdiace autá. Roboty, ktoré sa vám postarajú o domácnosť.