Ak ho ešte nepoznáte, prichádzate o veľa. Ak ho poznáte, tak viete, že myšlienky tohto pána menili obraz manažmentu a riadenie organizácií. Peter Drucker bol zakladateľ moderného manažmentu, autor 39 kníh o manažmente, biznise, efektívnom rozhodovaní, manažovaní ľudí, ale aj seba samého.
Hoci od jeho narodenia v roku 1909 prešlo už viac ako storočie, jeho myšlienky sú stále relevantné. Skôr by sme mohli povedať, prešli ozajstnou skúškou času. A dobrá správa je, že fungujú rovnako dobre aj pri budovaní startupov. Poznáte nasledovné top myšlienky veľkého mysliteľa dvadsiateho storočia Petra Druckera?
“Overovanie výsledkov rozhodnutia oproti očakávaniam ukazuje vedúcim pracovníkom, aké sú ich silné stránky, či sa musia zlepšiť, a kde majú nedostatok informácií alebo znalostí.”
“Efektívny leadership nie je o robení prejavov a tom byť milovaný; leadership je definovaný výsledkami, nie vlastnosťami.”
“Výkon znamená robiť veci správne. Efektivita znamená robiť správne veci.”
“Po efektívnom výkone o ňom premýšľajte. A z premýšľania vznikne viac efektívnych výkonov.”
“Vaše poznanie musíte neustále zlepšovať, zväčšovať a kriticky naň pozerať. Inak zmizne.”
“Vedieť sa dobre rozhodovať je nevyhnutné na každej úrovni organizácie.”
“Plány sú len dobrým zámerom, pokiaľ sa okamžite nezmenia na tvrdú prácu.”
“Podnikateľ vždy hľadá zmenu, reaguje na ňu, a zvezie sa na nej ako na príležitosti.”
“Najdôležitejšia vec na komunikácii je počuť to, čo nebolo povedané.”
“Účelom podnikania je vytvárať zákazníkov.”
“Nič nie je tak zbytočné, ako podať veľký výkon na to, čo ste vôbec nemali robiť.”
“V dnešnom svete je poznanie mocou. Kontroluje prístup k novým príležitostiam a pokroku.”
“Dnes už je akceptovanou pravdou, že učenie je celoživotný proces, vďaka ktorému viete reagovať na zmeny. Teraz je najdôležitejšie naučiť ľudí, ako sa majú učiť.”
“Čo viete zmerať, viete aj zlepšiť.”
“Korporácie budú musieť venovať pozornosť krátkodobým cieľom, ale aj tým dlhodobým zároveň.”
“Jediné veci, ktoré sa v organizáciách vyvíjajú samé od seba, sú neporiadok, hašterenie a nečinnosť.”
“Oveľa menej energie zaberá stať sa excelentným, ak už v niečom ste dobrý, než keby ste sa chceli dostať na priemernú úroveň v niečom, v čom vôbec nie ste dobrý.”
“Nikto si nevie kúpiť ani prenajať viac času. Ponuka času je nerealistická. Bez ohľadu na to, ako vysoký je dopyt, ponuka sa nezvyšuje. Na čas nie je cena. Čas je dočasný a nemôžete si ho uložiť. Čas zajtrajška je nadobro preč a nikdy sa nevráti. Času je vždy nedostatok a nie je zaň žiadna náhrada.”
“Príliš veľa lídrov sa snaží urobiť z každého rožka troška a nespravia tak nič. Sú veľmi obľúbení, pretože na všetko povedia áno. Ale nič sa pri nich neurobí.”
“Nápady sú ako bábätká. Rodia sa malé, nevyspelé, a beztvaré. Sú prísľubom, nie naplnením. V inovatívnych spoločnostiach by vedúci pracovníci nemali vravievať: ‚Toto je bláznivý nápad.‚ Namiesto toho by sa mali spýtať: ‚Čo by sme potrebovali, aby sme tento zárodok, napoly pripravený, bláznivý nápad premenili na niečo, čo dáva zmysel a je pre nás príležitosťou?‚”
“Človek by nikdy nemal ísť na manažérsku pozíciu, ak sa jeho vízia sústredí na slabé stránky zamestnancov a nie na silné.”