Automobilka z Wolfsburgu predala vlani viac ako milión kusov vozidiel.
BRATISLAVA 30. januára (SITA) - Najpredávanejšou značkou nových osobných automobilov bola v minulom roku v Európskej únii značka Volkswagen.
Vlani sa jej v štátoch únie predalo 1,019 mil. kusov. V medziročnom porovnaní však ide o približne 7-percentný pokles. Ako ďalej vyplýva z údajov zverejnených Európskou asociáciou výrobcov automobilov (ACEA), druhé miesto obsadila značka Toyota s predajom 635,5 tis. kusov.
Rok predtým to pritom bolo viac ako 583-tisíc áut, značka tak rástla o takmer 9 %. Tretia priečka patrí značke Peugeot. Pre jej kúpu sa rozhodlo 556,6 tis. obyvateľov únie. Medziročne to predstavuje pokles o viac ako 14 %. Polmiliónový predaj ešte prekročili značky Renault, Mercedes a BMW.
Celkovo sa v uplynulom roku v Európskej únii predalo viac ako 9,255 mil. nových osobných vozidiel. V porovnaní s rokom 2021 ide o pokles o 4,6 %. Pod výsledok sa podpísal najmä nedostatok komponentov v prvej polovici roka.
Spomedzi štyroch najväčších trhov únie dokázalo rásť iba Nemecko, a to na úrovni 1,1 %. Prispel k tomu najmä silný decembrový výsledok. Ostatné tri trhy si viedli horšie ako v roku 2021.
Najprudší pokles zaznamenalo Taliansko, takmer na úrovni 10 %, za ním nasledovali Francúzsko a Španielsko. Na Slovensku dosiahli registrácie v minulom roku 78,8 tis. kusov a medziročne vzrástli o 4,15 %.