Prejsť na obsah

Predá viac zelené tlačidlo, alebo červené? Globálny startup slovenského pôvodu NiceReply na svojom blogu ponúkol zaujímavý vhľad do toho, ako nielen jeho zamestnanci premýšľajú o používaní farieb pri tvorbe designu. A pretože ide o často opomínanú tému, ku ktorej zároveň nie je úplne jednoduché nájsť relevantné informácie, stojí podľa nás obsah tohto príspevku za bližšie preskúmanie.

Farby podnikania

To, že farby ovplyvňujú naše nálady, myšlienky a aj takú chuť jesť, platí úplne rovnako v skutočnom svete ako na webových stránkach. A pretože účelom webových stránok je generovať konverzie, teda akékoľvek požadované akcie typu prihlásenie sa do newsletteru, vyplnenie dotazníku, objednanie tovaru či kliknutie na tlačidlo Like, je na mieste otázka, ktoré farby sú na tento účel najvhodnejšie. Najmä v Spojených štátoch (ale platí to do značnej miery aj pre Európu) kraľuje webom predovšetkým zelená, červená a oranžová. Prečo?

Najdôležitejším pravidlom je zapísať si za uši poučku, že kontext je dôležitejší ako farba samotná. A to ako kontext celého webu, tak daného trhu. Zatiaľ čo napríklad v USA je biela farbou čistoty a mieru a červená značí nebezpečenstvo a vášeň, v Číne aj inde na východe je biela farbou smútočnou a červená symbolizuje prosperitu a šťastie. Na webe (hlavne v našich končinách) všeobecne platí, že červená je populárna vďaka svojej schopnosti upútať pozornosť a rýchlo preniesť dôležitú myšlienku, zelená pre zdanie prírody a oranžová okrem iného práve pre schopnosť aktivovať chuťové poháriky.

Nekonečnou témou je tiež hádka o tom, či viac konverzií prinášajú tlačidlá zelené, alebo červené. Existujú štúdie potvrdzujúce obidve možnosti, a “jednoduchá” odpoveď tak v tomto prípade neexistuje. Opäť je skôr dôležitejší kontext než výber farby – aký web dané tlačidlá používa, aké farby ich obklopujú, akej oblasti sa firma venuje a na koho sa obracia.

Podľa čoho ste si alebo by ste si vybrali farby svôjho webu? Páčia sa vám farby Startupers.sk? Napíšte nám pod článkom:)

Komentáre

Najnovšie