Prejsť na obsah

Adidas kupuje rakúsky fitness startup Runtastic za takmer štvrť miliardy dolárov!

U našich západných susedov je dôvod na oslavu. Jeden z ich najnádejnejších startupov s globálnym pokrytím zameraný na fitness Runtastic bude mať nového majiteľa. Stane sa ním športový gigant spoločnosť Adidas, ktorý za rakúsky startup zaplatí 239 miliónov dolárov.

Runtastic, ktorý bol založený v roku 2009, používajú aktuálne milióny ľudí po celom svete. Ich aplikácia fungujúca cez GPS dokáže mapovať výkony ľudí počas ich športových aktivít. Okrem aplikácie však Runtastic predáva aj vlastné GPS hodinky, držiaky na smartfóny na bicykle a ďalšie aplikácie, ako napríklad na tvorbu six-packu na bruchu, na domáce cvičenie alebo na zlepšenie spánku. V poslednom roku sa Runtastic pustil aj do oblasti virtuálne reality, keď vydal novú fitness aplikáciu pre okuliare Oculus Rift.

Runtastic team

So svojou obrovskou používateľskou základňou je najnovšia akvizícia Adidasu logická. Ako uvádza VentureBeat, Runtastic ešte v roku 2013 predal 50,1% nemeckému mediálnemu gigantovi spoločnosti Axel Springer. Štyrom zakladateľom spoločnosti spolu s ich jediným angel investorom tak zostal menšinový podiel 49,9%. Odteraz však bude samozrejme patriť 100% spoločnosti Adidas. Zamestnanci startupu zostanú aj naďalej na svojich pozíciách v Rakúsku a San Franciscu.

Adidas runtastic

Ako tvrdí na firemnom blogu doterajší šéf Runtasticu Florian Gschwandtner, aplikácia momentálne zostáva nezmenená a funkčná aj naďalej rovnako ako tomu bolo doteraz. V budúcnosti by však mali prísť veľké zmeny. “Máme množstvo nápadov, produktov a vylepšení, na ktorých pracujeme a v blízkej dobe v tom neplánujeme prestať. Obe spoločnosti veria, že spolu dokážeme vytvoriť unikátne portfólio produktov a tým aj jedinečný zážitok pre našich terajších a budúcich zákazníkov”, dodáva Gschwandtner.

Runtastic run

Kým Adidas už má svoju zbierku rôznych digitálnych produktov, nositeľných technológií, aplikácií a oblečenia, bude zaujímavé sledovať, ako bude so svojou GPS mapovacou platformou Nike+ napredovať jeho hlavný konkurent spoločnosť Nike. Adidas má totižto vďaka Runtasticu v tomto súboji teraz výrazne navrch! Každopádne našim susedom gratulujeme k tomuto významnému úspechu a dúfame, že sa ním inšpirujú aj naše slovenské startupy :)

Komentáre

Najnovšie