Prejsť na obsah

Už dlhšie uvažujete o tom, že by ste sa pustili do vlastného podnikania, ale stále ste sa neodhodlali? Alebo práve začínate podnikať a potrebovali by ste trochu pomôcť? Alebo podnikáte už dlhšie, ale stále sa vám nedarí to rozbehnúť tak, ako by ste chceli? Nasledujúcich 8 bodov vám ukáže nielen ako sa pustiť do vlastného biznisu, ale zároveň vám aj pomôžu vyhnúť sa chybám, ktoré môžu vašu spoločnosť zničiť už v začiatkoch.

1. Úspech nepríde zo dňa na deň

Mnoho ľudí si myslí, že podnikanie sa rovná úspechu a peniazom. Je to omyl. Nemôžete očakávať, že založíte firmu a peniaze sa začnú sypať hneď na druhý deň. Ak rozbiehate svoj biznis, mali by ste byť pripravení na to, že vás čaká množstvo práce a určite aj nejaké omyly. Netreba sa však hneď vzdávať, keď sa na začiatku niečo nepodarí. Aj veľké firmy museli niekedy niekde začať. A na začiatku väčšinou nie je nič, len myšlienka alebo sen o úspešnom biznise. Cesta k prosperujúcej firme môže byť dlhá a náročná, ak je to však to, čo naozaj chcete, treba vydržať a úspech sa časom dostaví.

jobs steve

2. Treba začať!

Stále len premýšľate ako by ste mohli rozbehnúť vlastný biznis a čítate rôzne knihy, aby ste vedeli ako na to? To je síce fajn, na jednej strane určite treba mať prehľad a informácie, ale verte, že nikto ešte nezarobil rozmýšľaním o tom, ako bude zarábať. Možno neuspejete na prvý krát, ale ak sa už do niečoho pustíte, ste na najlepšej ceste k úspechu. Určite máte vyššie šance, ako keď o tom budete len čítať doma v obývačke. Úspech je totižto výsledkom vášho snaženia a vašej práce.

3. Robte to, čo máte radi

V dnešnej dobe množstvo ľudí zarába na mobilných aplikáciách. Vyzerá to ako oblasť, v ktorej sa oplatí začať podnikať. Treba sa však zamyslieť, či je to naozaj to, čo by vás bavilo a z čoho by ste mali radosť. Ak sa venujete niečomu, čo vás naozaj napĺňa, pôjde vám to omnoho lepšie, ako keď budete robiť niečo len pre peniaze. Keď vás niečo baví, automaticky si o tom vyhľadávate ďalšie informácie a sledujete novinky, preto máte v oblasti aj väčší prehľad a to pri rozbiehaní biznisu určite zaváži. Okrem toho, keď niečo robíte s radosťou ľudia to vycítia a vaše nadšenie pre vec prenesiete aj na svojich potenciálnych zákazníkov. Ak sa do podnikania púšťate prvýkrát a neviete čo a ako, snažte sa minimalizovať riziko.

4. Začnite na polovičný úväzok

Ak ste si nie úplne istí svojim budúcim podnikaním, nevrhajte sa do neho strmhlavo. Kým sa zabehnete a získate nejaké skúsenosti, začnite podnikať na „polovičný úväzok“. Nepôjde to síce tak rýchlo, ako keby ste tomu venovali celý svoj čas, ale môžete si pri tom ponechať svoje zamestnanie a keď to náhodou nedopadne s vaším biznisom pozitívne, stále budete mať nejaký príjem. A tak môžete skúšať aj niečo iné, vlastné, až kým sa to nepodarí a nezačne vás vaše podnikanie živiť.

podnikatelia

5. Na veľkosti záleží

Ak chcete otvoriť kamennú predajňu alebo zháňate kancelárie pre svoju novú firmu, dobre si zvážte akú veľkosť naozaj budete potrebovať. Nemyslite hneď vo veľkom a nekupujte zbytočne drahé priestory, ktoré pravdepodobne nevyužijete. Peniaze, ktoré ušetríte na priestore, môžete využiť na niečo iné. Nebuďte však ani príliš skromní a nevyberte si stiesnený priestor, z ktorého sa budete musieť o chvíľu presťahovať, čo vám spôsobí ďalšie komplikácie. Skrátka si dobre zvážte, čo všetko na začiatok nevyhnutne potrebujete a koľko miesta vám to zaberie.

6. Náš zákazník, náš pán

Nezáleží na tom, v akej oblasti podnikáte, ani či je váš biznis ešte len v plienkach alebo sa už teší veľkému úspechu. Vždy dbajte na to, aby ste svojim zákazníkom vyhoveli. Spokojný zákazník, šíri dobré meno spoločnosti a to sa nevyrovná žiadnej reklame. Rovnako to však platí aj naopak. Ak máte pocit, že viete ľahko zarobiť peniaze na úkor spokojnosti vašich zákazníkov, radšej na to rýchlo zabudnite. Každý aj ten najmenší alebo neúmyselný podvod či neprávosť voči zákazníkovi sa vám mnohonásobne vráti. Negatívna skúsenosť s firmou sa šíri rýchlejšie ako pozitívne ohlasy. Vždy sa snažte uvažovať z pohľadu vášho zákazníka a zamyslieť sa nad tým, čo by sa vám na jeho mieste pozdávalo a čo by vás naopak odradilo.

7. Pozor na to, koho zamestnávate

Výberu zamestnancov venujte primeranú pozornosť. Nestačí len, aby boli odborníkmi vo svojej oblasti, je dôležité, aby boli vaši zamestnanci spokojní a lojálni. Zaujímajte sa preto o ľudí, ktorí pre vás pracujú, zabezpečte im dobré podmienky na prácu, vychádzajte im v ústrety, dajte im možnosť vyjadriť sa a navrhnúť nejaké zlepšenia, venujte sa ich dotazom a samozrejme nezabudnite im vyjadriť svoju vďačnosť za to, čo robia a dajte im pocítiť, keď robia svoju prácu dobre. Spokojný zamestnanec robí firme najlepšiu službu. Nielen, že pracuje s radosťou a je výkonnejší, ale robí firme dobré meno aj medzi svojimi známymi. Keď človek vie, že jeho zamestnávateľ sa o neho stará, vychádza mu v ústrety a vidí, že jeho práca je ocenená (nemusí ísť nevyhnutne o finančnú odmenu, pochvala, či deň voľna navyše tiež spravia svoje), snaží sa aj on priniesť samotnej spoločnosti oveľa viac.

zuckerberg mark

8. Nezanedbajte marketing!

Marketing je v dnešnej dobe toľko skloňované slovo a útočí na nás odvšadiaľ až máme dojem, že to dokáže robiť každý. Problémom je, že nie každý to robí dobre. Aby ste mohli čo najlepšie nastaviť svoje marketingové stratégie musíte v prvom rade poznať svoju cieľovú skupinu. Preto si dobre zvážte, komu chcete svoj produkt ponúkať a zistite si o svojej cieľovej skupine čo najviac (na aké slová reagujú, aké médiá sledujú, aké sú ich finančné možnosti, preferencie a podobne). Rovnako by ste mali poznať aj svoju konkurenciu a vedieť, aké výhody oproti nej máte a tie sa potom pokúsiť využiť na prilákanie zákazníkov. A samozrejme, mali by ste poznať aj vlastné silné a slabé stránky, aby ste vedeli, na čom postaviť svoju marketingovú stratégiu, a čo naopak radšej nespomínať. Keď chcete robiť dobrý marketing musíte si zapamätať jednu vec a tou je, že najlepší marketing robí spokojný zákazník. Preto je potrebné vedieť, kto má byť váš budúci zákazník a všetky vaše aktivity prispôsobiť tak, aby sa čo najviac zhodovali s ich požiadavkami. Musíte myslieť tak, ako by ste mali byť vy vašim vlastným klientom.

Veríme, že aj týchto 8 pravidiel vám pomôže na vašej ceste k úspechu vo vlastnom podnikaní a aspoň vám tú cestu trošku uľahčí. Veľa šťastia! :)

Komentáre

Najnovšie