Prejsť na obsah

6 vlastností, ktoré majú úspešné startupy spoločné

Prečo niektoré startupy uspejú a niektoré nie? Malá nápoveda: nesúvisí to len s dostatočným financovaním. Nájdete projekty, do ktorých investori naliali nemalé peniaze, ale aj tak sa im nepodarilo na trhu preraziť. Sú aj dôležitejšie veci, ako mať dostatočný kapitál. Síce ho potrebujete, ale sám o sebe nestačí. Preto sa úspešné startupy museli zamerať aj na ďalšie dôležité oblasti.

Predávajú to, o čo je záujem

V začiatkoch marketing fungoval nasledovne. Vyrobil sa produkt, urobila sa mu veľká kampaň a ľudia vo väčšine prípadov v húfoch chodili do obchodov. Bolo to vtedy pre nich niečo nové a tak to chceli vyskúšať. Lenže dnes je toľko produktov a služieb, že si ľudia môžu vyberať. Ich preferencie sa rýchlo menia. A určite neutrácajú peniaze za to, čo nepotebujú. Preto veľa marketingových kampaní zlyháva. Ponúkajú niečo, o čo nie je záujem. Predstavte si, že by ste videli reklamu na kočíky a detské oblečenie. Ak nečakáte dieťa alebo nijaké nemáte, nemáte potrebu jej venovať pozornosť. Ak by ste ale dieťa čakali, situácia by bola iná.

Zameranie na výsledky a rast

Ak je vaša myšlienka len v začiatkoch, potrebujete čo najskôr zistiť, čo vám funguje, aby ste zbytočne nestrácali čas nad vecami, ktoré neprinášajú výsledky. A to sa týka najmä marketingu  a predaja. Vašou prioritou by mal čo najskôr byť A/B testing a growth hacking. Vďaka týmto 2 stratégiám dokážete prejsť od hádania k rozhodnutiam založeným na presných dátach, takže budete mať oveľa väčšiu istotu, že vaše marketingové úsilie povedie k výsledkom a zákazníkom.

ako-vyzera-uspech

Vytrvalosť

Príbehy o svetoznámych firmách, nápadoch a startupoch často vytvárajú dojem, že im ku sláve stačil jeden skvelý nápad, ktorý ich dostal na vrchol. No, “úspechy cez” noc sa udejú až po niekoľkých rokoch tvrdej práce, testovania a vylepšovania. Webom ako Pinterest alebo Twitter trvalo takmer 2 roky, kým sa stali väčšími hráčmi na trhu a začalo sa o nich viac hovoriť. Svoj startup a nápad berte ako snehovú guľu. Na začiatku bude malá, ale čím viac ju vydržíte gúľať, tým väčšia bude.

Poučia sa z chýb

Keď ľudia začnú podnikať, často majú ružové okuliare a nereálne očakávania kvôli nedostatku skúseností. Po čase zistia, že nie všetko ide tak, ako by chceli. Toto je bežná skúsenosť mnohých začínajúcich podnikateľov. Vtedy môžu nastať dve veci. Buď sa z chýb poučíte alebo ich budete ďalej opakovať a trvať na svojich ružových okuliaroch. Chyby by ste mali brať ako kompas, ktorý vám naznačuje, že nejdete správnym smerom.

Prijímajú skvelých ľudí

Zanietenosť, vytrvalosť, otvorenosť novým veciam, ochota učiť sa, potreba zlepšovať sa a rásť… to všetko sú vlastnosti ľudí, ktorých nájdete v úspešných startupoch a projektoch.

Medzi nadšenými ľuďmi sa ľahšie pracuje.

Keďže nie vždy všetko ide tak ako má, potrebujete dávku vytrvalosti.

Keďže nikto nevie všetko, potrebujete sa učiť.

Ak nechcete stáť na mieste, potrebujete sa neustále rozvíjať a pracovať na sebe.

Ak takýto nie sú ľudia a zamestnanci, ťažko taký môže byť samotný startup.

Zo zamestnancov urobia vysoko efektívny tím

Môžete mať skvelých ľudí a urobiť z nich tím. To ale ešte neznamená, že budú spolu vedieť pracovať. Pri výbere by ste sa preto mali riadiť aj tým, či si spolu ľudia navzájom “sadnú”. Je to dôležité kvôli synergickému efektu, kedy viete dosiahnuť, že 2+2=5. Vtedy budú ľudia pracovať a dajú zo seba všetko. Ak sa bude tím navzájom povzbudzovať a veriť si, bude podávať nadpriemerné výkony.

Komentáre

Najnovšie