Prejsť na obsah

6 tipov od WebSupportu, ako budete v práci zaručene šťastnejší

Najväčší poskytovateľ hostingu na Slovensku spoločnosť WebSupport na čele so svojim šéfom Michalom Trubanom je jasným vzorom toho, že aj v našej malej krajine je možné vybudovať inú pracovnú kultúru, ktorú zamestnanci môžu mať radi. Napríklad aj inovatívnou výplatnou páskou, o ktorej ste sa mohli dočítať viac nedávno. Vo svojom najnovšom príspevku od šéfky HR vo WebSupporte Evičky Jantošíkovej, ktorý bol zverejnený na firemnom blogu a ktorý nižšie prinášame v nezmenenej podobe sa dozviete, že aj práca sa dá premeniť na miesto, na ktoré je možné sa tešiť a kde bude práca spojením príjemného s užitočným. Welcome to WebSupport! :)

Ok. Netvrdíme, že máme tie “najcoolovejšie” kancle podľa vzoru Google, Twitteru, či Adobe. Počas niekoľkých rokov sa nám však podarilo vytvoriť v Mlynskej doline príjemné prostredie, plné inšpirácie a pohodlia.

Podľa prieskumov strávi väčšina z nás v práci neuveriteľných 11 rokov života. Pre niekoho, kto nenávidí svoju prácu, to môže byť celkom frustrujúce zistenie. Nemusíte však byť riaditeľ firmy ani šéf tímu, aby ste si vedeli spríjemniť pracovné prostredie. Začnite sami u seba, vo vlastnom tíme a pokúste sa o zmenu.

1. Hýbte sa

11777510_724564821022120_1865571028_o

Kancelárska práca je super. Napriek tomu, že sa vonku roztápa asfalt alebo zúri snehová kalamita, vy sedíte za počítačom, pijete kávu či čaj, počúvate hudbu, niečo píšete, chatujete s kolegom alebo ste súčasťou firemného Skype hovoru.

Napriek tomu trápite svoje telo viac, ako kedykoľvek v minulosti. Najmä chrbát. My sme sa rozhodli (v spolupráci s Vladom Zlatošom) vylepšiť kancelárske priestory športovými pomôckami ako brádla, hrazdy, preliezky či gymnastické kruhy. Všetko máme namontované priamo v kancelárii, takže sa stačí počas cesty na WC (alebo možno skôr po ceste naspäť z WC) zopárkrát zavesiť, zodvihnúť, prehnúť a ponaťahovať troška telo.

2. Zaveďte firemnú knižnicu

image01

Ak máte prácu, ktorá vám poskytuje priestor na samovzdelávanie, máte obrovské šťastie. Aj my to šťastie máme a mnohí z nás si objednávajú na účet firmy knihu podľa svojho vlastného výberu. Kolegovia väčšinou siahajú po IT knihách, ktoré si naštudujú, naučia sa niečo nové nakódiť/adminovať a následne spravia o tom krátku prednášku/workshop pre ostatných.

Pravidelne k nám chodia tiež rôzne magazíny zo zahraničia, ktoré sú neskutočnou inšpiráciou a zdrojom kvalitných informácií o podnikaní, marketingu a ekonomike. Napríklad Harvard Business Review, Wired, zo slovenských Trend či Profit.

3. Zmeňte fádnu kanceláriu na galériu

Obrazy Lukas

Pred 2 rokmi sme spustili náš interný projekt „Inšpiratívne steny”, ktorý beží v 2 mesačných intervaloch až dodnes. Oslovujeme nádejných slovenských grafikov, maliarov, ilustrátorov a ponúkame im naše steny na vlastnú prezentáciu. Svoje diela u nás vystavovala napríklad Dominka Žáková, Filip Sabol, Lukáš Kubala, alebo Alica Gurínová. Hlavnou ideou tohto projektu je neustále meniť stereotypné miesto kancelárií na živší a farebnejší priestor.

4. Odreagujte sa hrou

image00

Ak pracujete na kreatívnych a náročných úlohách, isto oceníte akúkoľvek spoločenskú hru.  My sme zaviedli len pred pár mesiacmi firemný Xbox. Hrávame FIFA, NHL a občas Mortal Kombat. Niekedy stačí len 5 minút a výhra vo FIFE proti Mišovi Trubanovi vám hneď zlepší náladu. ;)

5. Priveďte si domáceho miláčika do práce

image03

Myšlienka „pet-friendly” firiem sa medzi psičkármi stretla s obrovskou pozitívnou reakciou. Ani my nie sme výnimkou. Kolegovia, ktorí berú do práce svojich štvornohých miláčikov, sú viditeľne menej vystresovaní a ich prítomnosť na pracovisku uvoľňuje všeobecne pracovnú amtosféru. Katkin Oskar, Luciina Nika, Feriho Felina, či Katkin potkan Arthur. Aj títo domáci miláčikovia sú súčasťou našej firemnej kultúry.

6. Minimalizujte počet meetingov

image02

Na záver máme pre vás bonus, ktorý síce priamo nesúvisí s priestorom, no je úzko spätý s pracovným prostredím. Hovorí sa, že veľa meetingov škodí. Strácate priveľa produktívneho času, preto ich v čo najväčšej miere zredukujte. My sme viaceré meetingy z minulosti úplne osekali a stretávame sa v pravidelných intervaloch len pri väčších projektoch alebo individuálne podľa potreby. Niektorí si zásadne plánujú stretnutia iba na jeden deň v týždni, aby sa počas celého týždňa vedeli lepšie sústrediť na prácu. Iní sa stretávajú na balkóne alebo pri káve, kde raz-dva poriešia, čo potrebujú.

Existuje len málo horších vecí, ako odchádzať ráno z domu do práce naplnený pocitom frustrácie a stresu. Našťastie existuje veľké množstvo jednoduchých riešení (okrem výpovede), ako si spríjemniť 8-hodinový pobyt medzi 4 stenami. Prezradili sme, čo pre to robíme my, aby sme sa cítili v práci lepšie. A čo vy? Máte nejaké dobré tipy, ako byť v práci šťastnejší?

Komentáre

Najnovšie