Prejsť na obsah

Každý človek je úplne iný, inak sa rozhoduje, reaguje na stres alebo napríklad premýšľa o budúcnosti. Odlišný a originálny je i každý podnikateľský projekt. Aj tak sa dá ale veľmi dobre vytipovať niekoľko notoricky sa opakujúcich kľúčových momentov, ktorým sa drvivá väčšina podnikateľov pravdepodobne nevyhne. Aké miľníky si vybrali autori projektu getontherollercoaster.com? To popísal portál Helios na svojom blogu.

horska draha

Slepý optimizmus

Ten moment, keď vám napadne nový a rozhodne revolučný biznis. Ste si istí, že to bude fungovať a navyše to nebude až tak moc náročné. Prečo by aj bolo, je to geniálny nápad. Všetko pôsobí jasne a jednoducho. Nič iné než žiarivá budúcnosť nás nečaká a za pár rokov z nás budú spokojní rentiéri.

Informovaný pesimizmus

Prvé prieskumy trhu, diskusie s kamarátmi a potenciálnymi klientmi ale ukazujú, že všetko nebude tak jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdalo. Život svojim projektom pravdepodobne nikomu nezmeníte, s veľkou pravdepodobnosťou už niekto podobnú vec skúšal. A aj keby nie, tej práce bude omnoho viac, než sa zdalo.

Fáza „prečo“

Pesimistické obdobie a zrážka s realitou nutne prináša mnohé otázky. Tie majú často spoločné jedno z dvoch slov: prečo a ako. Možných kombinácií je množstvo, odpovedať sa ale nakoniec dá na väčšinu z nich. A výsledok? Môžete celkom ľahko zistiť, že pesimizmus nebol až tak odvôvodnený.

Krízový okamih

Často by sa tento moment dal nazvať nárazom na pomyselné dno. Otázkou je, či situáciu zvládnete a odo dna sa odrazíte, alebo vtedy svoj projekt zanecháte na veky. Je dosť možné, že sa prejaví i to, ako dobre ste si dokázali zodpovedať predchádzajúce otázky.

Úspešná realizácia

Realizácia celého projektu je na tejto ceste tak trochu za odmenu. Zvládli ste krízu? Potom je toto vaša trofej. Pokiaľ pri dne projekt necháte, je na čase ísť znova na štart a celý cyklus zopakovať. Tento krát už hádam s úspešným koncom.

Pozrite si video pod článkom, ktoré zhŕňa nálady a postoje podnikateľov v týchto fázach.

Komentáre

Najnovšie