Prejsť na obsah

4 veci, na ktoré by ste pri tvorbe web stránok rozhodne nemali zabudnúť

Viete, čo je najväčším mylným očakávaním väčšiny ľudí, ktorí začínajú s tvorbou web stránok? Je ním presvedčenie, že ak vytvoria web a bude pekne vyzerať, úspech sa skôr či neskôr dostaví. Realita je taká, že sa u väčšiny webov nedostaví nikdy. Hoci dobre vyzerajú aj ponúkajú skvelý produkt. Viete prečo?

Do úvahy sa berie najčastejšie len jedno hľadisko. Či sa vám to páči alebo nie. A to je chyba, pretože len podľa toho sa ľudia nerozhodujú. A čo sa môže páčiť vám, nemusí ostatným. Oveľa dôležitejšie je, sústrediť sa na tieto 4 životne dôležité oblasti.

Užívateľská skúsenosť

Viete o tom, že taká drobnosť ako zmena farby alebo veľkosti tlačítka môže mať veľký vplyv na to, či naň ľudia kliknú? Napríklad, v tomto teste sa podarilo jednej web stránke zvýšiť počet preklikov o 32,68%  len tým, že zväčšili font písma zo 14px, na 18px. Pritom text o veľkosti 17px mal slabšie výsledky ako pôvodný so 14px. Šialené, že niečo tak nenápadné môže mať vplyv na to, ako sa ľudia budú na webe správať.

Buďte pripravený testovať tie najdôležitejšie veci. Od farieb tlačítok, cez fonty až po celkový dizajn a rozloženie prvkov na stránke. Vnútorný pocit by mal ísť  pri tvorbe webov  bokom.

Texty

Bez chytľavých textov sa tvorba web stránky nezaobíde. Skvelé texty zaujmú, ohromia a sú schopné predať. Otázkou však je, čo je to skvelý text. Na webe to často nie sú superlatívy. Online obchod Movexa dokázal  zvýšiť predaj svojho produktu len tým, že pridali do nadpisu 1 slovo. Pritom to slovo nebolo ničím výnimočné. Pôvodný nadpis bol Natural Joint Relief. Nový nadpis, ktorý im zvýšil predaje o 89% bol Natural Joint Relief Supplement.

Skvelé texty sa netvoria tak, že si nájdete skúseného copywritera, ktorý vám napíše jeden text, ktorý po schválení dáte na web. Skvelé texty sa tvoria jedine testovaním viacerých verzií a úlohou copywritera je ich navrhnúť.

kódovanie

Zdroje návštevnosti

Mať web, o ktorom nik nevie, je to isté, ako keby ste web nemali. Návštevníci na váš web neprídu sami od seba. Preto si potrebujete premyslieť, ako ich tam dostanete. Blogom? Zaujímavým obsahom? PPC reklamou v Google alebo na Facebooku? Cez SEO? Rádio? Cez partnerské weby? PR?

Ak tomu v začiatkoch nepomôžete nejakými marketingovými aktivitami, nečakajte, že o mesiac budete mať návštevnosť 10 000 ľudí.

Predajná stratégia

Možno teraz zrúcam niekomu sny o veľkých predajoch z webu, ale mať web s veľkou návštevnosťou a prezentáciou produktu ešte neznamená, že ľudia od vás začnú kupovať. Mať web a dostať tam návštevnosť nie je predajná stratégia. To, čo potrebujete, je mať premyslenú stratégiu, ako návštevníka premeniť na záujemcu. A záujemcu na zákazníka.

praca

Napríklad, služba Dropbox nefunguje tak, že okamžite predáva. Prečo by od nich ľudia kupovali, keď ich nepoznajú? Namiesto toho ponúkajú verziu zdarma s 2 gigabajtovým úložným priestorom. Následne tých istých ľudí nabádajú, aby ich odporučili priateľom, pretože za každého získajú úložný priestor zdarma. Vytvárajú návyk, aby si ľudia nevedeli bez Dropboxu predstaviť svoj život a postupne im ukazujú pokročilé funkcie, ktoré môžu mať v platenej verzii.

Podobne na to ide aj aplikácia Evernote. Najprv vám ponúkne verziu zdarma. Keď si na ňu ľudia zvyknú a nestačia im dostupné funkcie, na rad prichádza predaj platenej verzie.

Jednou vetou: majú stratégiu, pomocou ktorej zmenia ľudí z návštevníka na zákazníka.

Webstránka samotná to dokáže len pri veľmi špecifických prípadoch, ako sú e-shopy, letenky alebo hotely. Aj to je pri stále rastúcej konkurencii čoraz ťažšie.

Komentáre

Najnovšie