Prírodné nešťastia sa stávajú bežne. Prídu nečakane, bez výstrahy a nedá sa im predchádzať. Môžete ich len prijať a ísť ďalej. Podobné je to aj v podnikaní a pretláčaní inovatívnych nápadov.
Mnoho startupových problémov a katastrôf prichádza náhle a s tvrdým nábehom. Ale nie všetky. Mnoho z nich je predvídateľných a dá sa im predchádzať skôr ako prídu. Patria medzi ne aj nasledovné návyky zakladateľov startupov.
Nerozvíjate svoju kreativitu a spoliehate sa len na jeden nápad
Máte skvelý nápad, ktorý má nádej? Skvelé. Ale s jedným nápadom to nekončí. Budete potrebovať ďalšie. Nespadnite do pasce jednej trefy do čierneho, ktorá bude niesť ovocie do nekonečna. V dnešnej dobe je množstvo skvelých nápadov na každom rohu. Ale časom stratia svoju hodnotu. Prídu nové a lepšie, ktoré ich nahradia.
Nenechajte sa oklamať tým, že jedným skvelým nápadom máte všetko vyhraté. Rozvíjajte svoju kreativitu neustále. Pojmy ako laterálne myslenie či divergentné myslenie by vám nemali byť cudzie, pretože patria k jedným z najlepších a najpraktickejších metód na rozvoj vašich tvorivých schopností.
Odporúčané čítanie:
5 kreatívnych techník, ktoré by ste mali vyskúšať vo svojom startupe
4 spôsoby ako nájsť skvelé podnikateľské nápady
Túžite sa zlepšiť vo veciach, na ktoré nemáte a dosadzujete ľudí na nesprávne miesta
Viem, znie to tvrdo. Možno vám to rúca sny, ale treba to povedať. Jednoducho nemáte na všetko. Boli, sú a vždy aj budú ľudia, ktorí sú v niečom oveľa lepší ako vy a nech sa budete snažiť ako len chcete, vždy budú lepší. Neznamená to, že by ste sa im nedoťahovali na chvost, že nebudete fakt dobrý, ale nebudete v tom najlepší.
A ani byť nemusíte. Viete prečo? Lebo môžete byť oveľa lepší v niečom inom. A v tom niečom sa na vás nebude nikto doťahovať. Peter Drucker, jeden z najväčších mysliteľov manažmentu, zistil, že problémom mnohých firiem je ich snaha rozvíjať ľudí vo veciach, v ktorých nie sú dobrí a dosadzovať ich na miesta, kde by mali svoje novonadobudnuté schopnosti uplatniť.
V knihe Now, Discover your strenghts, ktorá sa zaoberá silnými stránkami, sa dočítate, že najviac úspešný budete v oblasti, kde môžete využiť svoje silné stránky a talent. To znamená, že ich najprv musíte objaviť, rozvíjať a využiť v správnej oblasti. Ak dosadíte človeka, ktorý niečom nie je dobrý a budete ho chcieť vytrénovať na danú pozíciu, nikdy nebude taký dobrý, ako človek, ktorý v tom má talent a jeho v tom vytrénujete. Maximálny výkon podávate vy, ale aj váš tím, len vtedy, ak pracujete na základe svojich silných stránok, nie slabých.
Tendencia staviť všetko na jedného marketingového koňa
Predstavte si že ste na dostihoch a o stávkach a výbere správneho koňa neviete vôbec nič. Na koho si stavíte? Podľa čoho budete vyberať? Ťažko povedať, všakže. Čo ak by ste ale presne vedeli, na koho staviť, takže by ste mali zaručené že vyhráte. Nebolo by to super? Neopakovali by ste to dokola? Teraz si predstavte podobnú situáciu v podnikaní. Namiesto koňa máte marketingové aktivity, s ktorými o sebe chcete dať vedieť svetu. Na aké by ste si stavili? Ktoré sa vám vyplatia najviac? Ktoré nie sú len obyčajným vyhadzovaním peňazí von oknom?
Ťažko povedať? Ale kdeže. Je to jednoduchšie ako si myslíte. Stačí využiť A/B testovanie, vďaka ktorému viete porovnať rôzne variácie vášho marketingu a sledovať, ktorý spôsob oslovenia prináša lepšie výsledky, ktorý horšie, a ktorý žiadne. Takže budete presne vedieť, čo funguje a do čoho sa vám v marketingu oplatí investovať čas, energiu a najmä peniaze.
Odporúčané čítanie: Ako môžu startupy vyrásť vďaka A/B testovaniu