Máte nový web, ale ešte stále naň neprichádza toľko ľudí ako by ste chceli? Možno je na čase vyskúšať niektorý z týchto zdrojov návštevnosti. Poznáte všetky?
Vyhľadávač Google je tu už dlhé roky a tak sa zdá, že tu ešte aj dlhé roky bude. Hoci sa svet online marketingu mení z roka na rok, vyhľadávače sú tu a stále cez ne dokážete získať na web tisícky potenciálnych zákazníkov. Jedna hlavná nevýhoda je len to, že nemôžete očakávať okamžitú návštevnosť. Na prvé miesta sa nedostanete cez noc.
Blogovanie
Tento bod úzko suvisí s predošlým. Vďaka blogu dokážete prilákať množstvo návštevníkov, pretože ak ľudia vyhľadávajú nejakú tému, môžete o tom písať a ľudia si vás nájdu sami cez vyhľadávače. Treba však brať do úvahy aj to, že svoje články budete musieť propagovať. Ľudia sa o nich sami nedozvedia. Spoliehať sa len na Google ako jediný zdroj návštevnosti sa vám nemusí vyplatiť. Hoci z neho môžete získať ohromnú návštevnosť, môže byť ešte lepšia, ak ju skombinujete s platenou reklamou a sociálnymi sieťami.
Google reklama vo vyhľadávacej sieti
Všimli ste si 4 platené výsledky vo vyhľadávači, keď v ňom zadáte nejaké slová? Tak to je platená reklama vo vyhľadávacej sieti. Vďaka tomu, že si môžete nastaviť zobrazovanie len na určité kľúčové slová, patrí k veľmi relevantným reklamám. Chybu, ktorej by ste sa ale mali vyhnúť, je smerovať ľudí vždy na tú istú podstránku, najčastejšie to býva domovská stánka. Namiesto toho vytvorte niekoľko špecializovaných stránok, ktoré sa budú týkať len toho, čo chcete propagovať.
Bannerová reklama
Rozhodne nie tak účinné ako kedysi, ale aspoň na branding sa dá využiť. Vyskúšajte ju, ak máte väčší rozpočet. Okrem iného, Adwords umožňuje aj vytvorenie responzívnej bannerovej reklamy. To znamená, že vzhľad a formát sa automaticky prispôsobia reklamným priestorom, ktoré sú k dispozícii.
Gmail reklama
Gmail reklama patrí k novému formátu, ktorý bol spustený v septembri 2015. Keďže ešte nie je preplnený, stále sa dá výhodne použiť a cena za kliky je neporovnateľne nižšia oproti reklame vo vyhľadávacej sieti Google.
YouTube reklama
Máte radi videá? Kto by nemal. Pravdou je, že žiadny typ obsahu nemá takú obľubu, ako práve video. Bežný text alebo zvuk nedokáže osloviť tak, ako obraz, zvuk a hovorené slovo zároveň. A keďže na YouTube trávia ľudia dlhé hodiny (určite ste tam boli aj vy za posledný týždeň aspoň raz), YouTube reklama je miesto, kde môžete osloviť státisíce ľudí. A to najlepšie? Podobne ako Gmail reklama, aj YouTube je pomerne mladý formát, ktorý na Slovensku ešte ani zďaleka nie je naplno využívaný. Preto sú aj ceny za kliky ešte stále minimálne.
YouTube kanál
Okrem platenej reklamy na YouTube môžete využiť aj svoj kanál a tvoriť pravidelné videá. Je to podobné ako blogovanie. Len s tým rozdielom, že je to vo forme videa. S trochou kreativity budete určite aj vy vedieť niečo vymyslieť. Pre inšpiráciu si pozrite tieto obľúbené YouTube kanály:
Emailová databáza
Ak existuje niečo, čo sa približuje okamžitej návštevnosti na počkanie, je to práve email. Ak si dokážete vybudovať emailovú databázu, aspoň niekoľko tisíc ľudí, stačí vám poslať jeden email, a najbližšie hodinu budete sledovať výrazný nárast v návštevnosti. Ak ešte nezbierate emaily na svojom webe, je to veľká chyba.
Facebook fan page
Hoci vaše príspevky na Facebooku už nemajú taký dosah ako kedysi, Facebook stále môže byť veľkým zdrojom návštevnosti. Najmä ak publikujete pravidelne a recyklujete svoj obsah.
Facebook skupiny
Okrem fan page sú tu aj skupiny, v ktorých môžete nájsť potenciálnych zákazníkov. A to tak, že sa pridáte do vysoko relevantných skupín, budete pravidelne sledovať problémy ľudí, a keď budete vedieť poradiť, nadišiel váš čas. Ak budete časom braný ako odborník vo svojej oblasti, z času na čas propagujte svoj článok. Vďaka tomu to nebude brané ako spam.
Facebook reklama
Reklama na Facebooku je ďalší skvelý spôsob ako pomerne lacno získať návštevnosť. Facebook ponúka výborné možnosti cielenia vašej reklamy, a je obzvlášť užitočný pri propagovaní vášho blogu, obsahu a článkov.
Osobný profil na Facebooku
Fan page, reklama a skupiny nie sú jediné miesta na Facebooku, ktoré môžete využiť. Je tu aj váš osobný profil. Majte však na pamäti jednu dôležitú vec. Facebook je ako krčma. Ľudia sa tam chcú ísť zabaviť. Nie sledovať, ako ich zahlcujete svojou prácou. Ak sa ale o ňu z času na čas podelíte, bude to pre ľudí zaujímavé.
Guest blogy
Už viete, že máte mať vlastný blog. Ale nemusíte písať len na svojom webe. Môžete písať aj na iných a cez prelinkovanie získať ďalšiu návštevnosť. Stačí trochu googliť a určite nájdete relevantné blogy, ktoré by ste mohli osloviť. Samozrejme, nie všetci vám odpíšu, ale ak by sa vám podarilo dohodnúť spoluprácu hoci len s 3 blogmi, stojí to za to. Takto sme napríklad napísali článok na webe vojkovsky.sk a za prvé dva týždne od jeho publikovania odtiaľ prišlo 94 ľudí.
Affiliate marketing
Ešte ste o ňom nepočuli? Affiliate marketing je partnerstvo s inými firmami, ktoré dostávajú podiel z predaja na vašich produktoch a službách. Ak si dokážete nájsť viacerých partnerov, môžu vám v priebehu dní poslať doslova tisícky ľudí. Najmä, ak majú množstvo fanúšikov na svojich sociálnych sieťach alebo veľkú emailovú databázu. Pamätajte však na to, že affiliate marketing nie je o jednorázovej udalosti. Je to o dlhodobom budovaní vzťahu a hľadaní tých správnych partnerov.
Slideshare
Slideshare je služba v rámci LinkedIn, kde môžete uploadnúť svoje prezentácie. V rámci svojho profilu môžete mať aj prelinkovanie na svoj web.
Komentáre v blogoch
Každý bloger sa poteší pochvale a komentárom pod svojím článkom. Ak máte čo povedať alebo doplniť k článku, určite tak urobte. A ak sa bude dať, vložte link na svoj web. V komentároch budete mať prelinkovanie vo svojom mene. Ak budú aj čitatelia článku brať váš komentár ako hodnotný, je vysoko pravdepodobné, že vás návštívia. Opatrne so “spamovaním” linkov. O tomto tento bod nie je.
Platené PR články
Určite sa vám neoplatia, ak je váš rozpočet malý. Cena takýchto článkov je niekoľko stoviek Eur. Ale, ak máte rozpočet na experimentovanie a skúšanie, možno nájdete web, ktorý je síce drahý, ale prináša vám návštevnosť a zákazníkov. Pri PR článkoch si dajte pozor na ich obsah. Aj napriek tomu, že sú platené, čitatelia by z nich mali mať úžitok. Aj PR článok musí mať svoju hodnotu. Inak sa o vás nik naozaj zaujímať nebude. Nevnímajte PR ako leták s ponukou vašich služieb či produktov. Tak sa PR naozaj nerobí.
Silná značka
Ak ste silná značka, tak to pocítite nielen na zvýšenom povedomí o svojich službách a produktoch, ale aj na zvýšení návštevnosti. Ak máte fakt dobrý obsah a publikujete pravidelne, ľudia si vás môžu dať do záložiek a pravidelne vás navštevovať. Návštevnosť doslova zdarma.
Link v ebooku
Máte ebook na stiahnutie. Tak pri číslovaní strán, alebo minimálne na konci, vložte link na svoj web. Ak vaša kniha zaujme, ľudia ju môžu preposlať svojim známym, čo znamená ďalší potenciálny návštevník cez odkaz v ebooku.
Odkaz v podpise emailu
Viete, koľko emailov ľudia denne dostanú? Desiatky. Tak prečo nevyužiť aj tento priestor? Stačí pod vaše meno vložiť odkaz a niekoľko preklikov určite získate.
Prednášky
Bojíte sa prezentovať? Ak áno, rýchlo to zmeňte, Prezentácie pred ľuďmi sú ďalším skvelým zdrojom návštevnosti. Ak ľudí nadchnete, stačí na konci povedať, že ďalšie užitočné tipy nájdu na vašom webe. Aby ste to vedeli presne zmerať, môžete vyskúšať aj toto: vytvorte doplňujúci obsah zdarma, ktorý si diváci môžu stiahnuť. Pošlite ich na konkrétnu podstránku, a keď uvidíte najbližšie dva dni jej zvýšenú návštevnosť, viete, že to zabralo.
Dôležité upozornenie na záver
Nespoliehajte sa len na jeden zdroj návštevnosti. Nikdy to nie je len o jednom zdroji. Ak by ste oň prišli, váš web by zíval prázdnotou. Čím viac zdrojov budete mať, tým väčšiu návštevnosť získate. Zároveň sa nebudete musieť báť, že by vám výrazne klesla, ak by ste o ten jeden zdroj prišli. Ak máte skúsenosti aj s inými zdrojmi, budeme radi, ak nám o nich napíšete do komentov :)