Prejsť na obsah
FacebookfacebookGooglegoogleTeslatwitterTwitter

15 úspešných startupov a firiem, ktorých prvé prezentácie mohli znieť šialene

Je veľmi zaujímavé pozrieť sa spätne na začiatky dnes úspešných startupov a spoločností. Hovorí sa, že na dobrý startup je potrebný dobrý nápad, ale na úžasný a úspešný startup je potrebný šialený nápad. Nápady týchto 15 firiem a startupov by mohli v ich začiatkoch vyznieť tiež dosť šialene, avšak napriek tomu to zvládli. Samozrejme, že ich prezentácie určite takto nezneli, aj keď pri všetkej úprimnosti by pokojne mohli. Posúďte sami, či by ste v úlohe investora do týchto projektov v ich úplných začiatkoch zainvestovali :)

Facebook: Svet potrebuje ďalší MySpace alebo Friendster, aj keď s niekoľkoročným oneskorením. Budeme otvorení len pre niekoľko tisíc prepracovaných študentov z prestížnych univerzít.

Dropbox: Chceme vybudovať riešenie na zdieľanie obsahu aj keď na trhu ich je už tucet a nikto ich nepoužíva. A to aj napriek ich podpore veľkými spoločnosťami ako Microsoft.

Amazon: Budeme predávať knihy cez internet, aj keď sa ľudia boja používať kreditky na internete. To čo ušetria minú na poštovnom. Budú to robiť kvôli ich pohodlnosti, aj keď budú na knihy čakať týždeň.

Virgin Atlantic: Letecké spoločnosti sú cool. Poďme si jednu založiť. Ako náročné to môže byť? Stačí sa odlíšiť tak, že natočíme zábavné bezpečnostné video a nebudeme nepríjemní.

Mladý Richard Branson

Craigslist: Bude to škaredé. Bude to zadarmo.

iOS: Úplne nový operačný systém, ktorý nefunguje na žiadnej z miliónov doposiaľ vyvinutých platforiem pre Mac OS, Windows alebo Linux. Aplikácie naňho môže vytvárať len Apple.

Google: Budujeme dvadsiaty internetový prehliadač na svete v čase, kedy väčšina z nich končí, pretože len prerába peniaze. Odstránime všetky reklamné novinky a portálové funkcionality, aby vás nič nerušilo pri bezplatnom vyhľadávaní.

GitHub: Softvéroví inžinieri budú do konca svojho života platiť mesačné poplatky za vytváranie bezplatných softvérov z iných bezplatných softvérov.

PayPal: Sme dvadsiatnici a aj keď nie sme bankári, chceme aby ľudia cez svoje nezabezpečené Yahoo a AOL emailové adresy mohli bezhotovostne posielať ostatným ľuďom reálne peniaze.

Instagram: Filtre! Presne tak, máme filtre!

LinkedIn: Čo by ste povedali na profesionálnu pracovnú sociálnu sieť určenú pre tridsiatnikov a štyridsiatnikov. Budú ju používať raz za 5 rokov, keď budú hľadať novú prácu.

Tesla: Namiesto výroby a predaja batérií do Detroitu chceme vybudovať vlastné elektrické auto a vlastnú distribučnú sieť a to priamo počas krízy.

SpaceX: Ak to dokáže NASA, dokážeme to aj my! Rakety predsa nie sú žiadna veda.

Firefox: Chceme vybudovať lepší webový prehliadač, aj keď 90% počítačov sveta sa dodáva už s jedným predinštalovaným, bezplatným. Väčšinu práce spraví jeden človek.

Twitter: Je to ako email, SMS alebo RSS. S tým rozdielom, že to dokáže oveľa menej. Na začiatku ho budú požívať najmä geekovia, po ktorých bude nasledovať Britney Spears a Charlie Sheen.

Tak s pravdou von, do koľkých z týchto startupov a spoločností by ste po takýchto úprimných prezentáciách v ich úplných začiatkoch zainvestovali? :)

 

Mashable

 

Komentáre

Najnovšie